دوره معارف مهدویت ویژه کارکنان جهاددانشگاهی کرمانشاه برگزار می‌شود
کد خبر: 4188937
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱

دوره معارف مهدویت ویژه کارکنان جهاددانشگاهی کرمانشاه برگزار می‌شود

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کرمانشاه از برگزاری دوره‌های معارف مهدویت ویژه کارکنان این سازمان در دو سطح مقدماتی و تکمیلی خبر داد و گفت: از جمله اهداف برپایی این دوره ترویج کارکرد‌های فردی و اجتماعی انتظار مبتنی بر فرهنگ مهدویت با رویکرد تقویت باور مهدوی در زندگی فردی و ارتقای دانش شهروندان در راستای تبیین فرهنگ انتظار است.

مهدی عبدالمالکی سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه

مهدی عبدالمالکی، سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه از برپایی دوره معارف مهدویت ویژه کارکنان این سازمان خبر داد و اظهار کرد: در نظر داریم تا با رویکرد تقویت باور مهدوی در زندگی فردی و اجتماعی و تبیین مفهوم صحیح انتظار در جامعه به‌منظور ارتقای شاخص‌های فرهنگی در این راستا به برگزاری چند دوره معارف مهدوی بپردازیم.

وی با بیان اینکه بحث مهدویت از بحث‌های مهمی است که ما وظیفه داریم در تعریف مباحث آن در جامعه تلاش کنیم، افزود: اصل انتظار مسئله‌ای است که در ذات انسان گنجانده شده و باید زنده نگاه داشته شود و بر این اساس آموزش معارف مهدویت مقوله بسیار مهمی است.

عبدالمالکی به موضوعاتی که در این دوره‌ها بدان پرداخته می‌شود اشاره کرد و گفت: طرح مباحث مهدوی، امام در یک نگاه، انتظار و وظایف منتظران و مدیریت فرهنگی مهدوی و مهدویت از جمله موضوعاتی است که در دوره‌های مهدوی بدان پرداخته می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان کرمانشاه تصریح کرد: توسعه فرهنگ مهدویت و افزایش دانش، بینش و رفتار مهدوی در زمینه فرهنگ مهدوی مهم است.

وی اظهار کرد: معارف مهدویت اثرات و برکات بسیاری در جامعه به همراه دارد و تربیت فردی و اجتماعی از جمله آثار و برکات ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه است.

عبدالمالکی در پایان افزود: جهاددانشگاهی تلاش می‌کند تا رشته مهدویت به عنوان یک رشته اختصاصی برای تمامی رشته‌ها در دانشگاه‌های سطح استان ایجاد شود.

انتهای پیام
captcha