انتقاد از پست‌های ضد اسلامی یک قاضی سوئدی در شبکه‌های اجتماعی
کد خبر: 4189310
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵

انتقاد از پست‌های ضد اسلامی یک قاضی سوئدی در شبکه‌های اجتماعی

فعالیت‌های یک قاضی سوئدی در فضای مجازی و انتشار پست‌های ضد اسلامی و نژادپرسستانه توسط وی با انتقاد گروهی از قضات و وکلا در این کشور مواجه شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه الکومپیس، قضات و وکلای سوئدی به دلیل پست‌های منتشر شده یک قاضی دادگاه اوپسالا در رسانه‌های اجتماعی که حاوی الفاظ نژادپرستانه و ضد اسلامی بود، به شدت از او انتقاد کردند.  

کاترینا پارکیتورپ، رئیس دادگاه منطقه اوپسالا، در سخنانی در این خصوص گفت که سخنان این قاضی به شدت به اعتبار دادگاه منطقه اوپسالا، که در آن کار می کند، آسیب رسانده است.

وی افزود: قاضی نیز مانند دیگران حق دارد نظرات و عقاید خود را بیان کند، اما مهمتر از همه این است که این نظرات در احکام او تأثیری نداشته باشد.

او این پست ها را نامناسب دانست، اما تاکید کرد که نمی تواند هیچ اقدامی علیه او انجام دهد و گفت که به او اعتماد کامل دارد.

وی خاطرنشان کرد که سرنوشت قاضی توسط هیئت حسابرسی دولتی Statens ansvarsnämnd  مشخص می شود که این اختیار را دارد که قضات را پاسخگو و اقدامات انضباطی علیه آنها انجام دهد.

بیشتر بخوانید:

در همین رابطه گروهی از وکلای دادگستری اعلام کردند که قصد دارند علیه این قاضی شکایت کنند و خواستار برکناری او در محاکمات مربوط به مسلمانان شوند، زیرا خطر صدور احکام ناعادلانه در نتیجه عقاید او وجود دارد.

براساس اعلام کانال تلویزیونی SVT، پست‌های جنجالی قاضی شامل اظهار نظر وی در مورد «پلیس شریعت»، یک پلیس زن محجبه و همچنین توصیف گرتا تونبرگ، فعال محیط زیستی، به عنوان یک «مبارز حماس» بوده است. 

انتهای پیام
captcha