رهبران کشورهای غربی هم در جنگ علیه غزه دخیل هستند
کد خبر: 4189760
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
اسقف اعظم کلیسای روم ارتدوکس در قدس اشغالی تأکید کرد:

رهبران کشورهای غربی هم در جنگ علیه غزه دخیل هستند

اسقف اعظم کلیسای روم ارتدوکس در قدس اشغالی با انتقاد از عملکرد رهبران کشورهای غربی در حمایت از رژیم صهیونیستی و جنگ علیه غزه، از لغو مراسم جشن کریسمس امسال خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از شمس نیوز، در احترام به شهدای نوار غزه و فلسطین، کلیساهای مسیحی در قدس اشغالی مراسم جشن سال نوی مسیحی امسال را لغو کردند.

عطا الله حنا، اسقف اعظم کلیسای روم ارتدوکس در قدس اشغالی در سخنانی پیرامون این موضوع گفت: کلیساهای مسیحی فلسطین تمامی برنامه‌ها و جشنواره‌های جشن کریسمس را لغو کردند اما پیام عید و انجام مراسم دعا را حفظ، برای روح شهدا دعا کرده، بر نفی جنگ تأکید و ادامه تجاوز به غزه را محکوم می‌کنند.

اسقف عطا الله حنا افزود: کریسمس امسال مصادف با جنگ تجاوزکارانه بی‌سابقه‌ای است که مردم ما در غزه با آن مواجه هستند. تمام فلسطین در معرض حملات مستمر و مداوم رژیم صهیونیستی است. اما توطئه بزرگ در شهر قدس درحال رخ دادن است که دربردارنده مهم‌ترین مقدسات اسلامی و مسیحی است.

وی از تمام مسیحیان جهان و از مردم آزاده سراسر جهان خواست تا بر رهبران سیاسی فشار بیاورند تا برای متوقف کردن جنگ در غزه تلاش کنند.

اسقف عطالله حنا رهبران غربی را به مشارکت در جنایات نوار غزه و شرکت در جنگ وحشیانه و تجاوزکارانه علیه کودکان، زنان و سالمندان غزه متهم کرد و گفت: ای آزادگان جهان، مسلمانان و مسیحیان، رهبران سیاسی را در جنگ تحت فشار قرار دهید، زیرا سکوت به معنای مشارکت در جنگ علیه غزه است.

وی در مورد آنچه در حال حاضر مورد نیاز است، گفت: من از همه کلیساهای مسیحی می‌خواهم که توجه جهانیان را جلب کنند. ما به شدت به صدای شما که خواستار پایان تجاوز و جنگ وحشیانه در نوار غزه است، نیاز داریم. این کودکان، زنان و سالخوردگان هستند که بهای این جنگ وحشیانه را می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha