توسعه تحقیقات در زمینه ناباروری از خدمات کاظمی آشتیانی است
کد خبر: 4190191
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴

توسعه تحقیقات در زمینه ناباروری از خدمات کاظمی آشتیانی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه تشکیل پژوهشکده رویان در رشد و توسعه طب تولید مثل، فناوری سلول‌های بنیادی و همانندسازی در ایران نقش بسزایی داشت، گفت: توسعه تحقیقات در خصوص ناباروری از خدمات این شخصیت برجسته علمی کشورمان است.

قباد محمدی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه

قباد محمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، اظهار کرد: در آستانه هجدهمین سالروز درگذشت دانشمند فقد دکتر سعید کاظمی آشتیانی مؤسس و بنیانگذار پژوهشکده رویان هستیم که جا دارد در این ایام بیشتر به خدمات ارزنده این شخصیت برجسته علمی کشورمان به ویژه در زمینه تشکیل پژوهشکده رویان، رشد و توسعه طب تولید مثل و فناوری سلول‌های بنیادی و همانندسازی در ایران بپردازیم.

وی با بیان اینکه سعید کاظمی آشتیانی از چهره‌های درخشان علمی ایران به شمار می‌رفت، افزود: توسعه تحقیقات در زمینه ناباروری از خدمات کاظمی آشتیانی است که این امر خود سهم بسزایی در پیشرفت علمی کشور داشته است.

محمدی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص شخصیت و عملکرد کاظمی آشتیانی، گفت: در فرمایشات معظم‌له از شخصیت و عملکرد دکتر آشتیانی به عنوان «الگوی جهاد علمی» یاد شده که در معرفی الگو‌های موفق در بیانات ایشان جایگاه ویژه‌ای دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: کار ارزنده علمی کاظمی آشتیانی که منجر به فرزندآوری زوج‌های نابارور شده امروز پس از گذشت هجده سال از درگذشت این شخصیت برجسته علمی کشورمان دعای خیر برایش به‌دنبال داشته که صدقه جاریه برای اوست.

وی ادامه داد: مرحوم آشتیانی با تلاش مؤثر خود در زمینه تحقیقات ناباروری توانست کشورمان را در اوج قله‌های علمی جهان قرا دهد که این امر بسیار ارزشمند است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در انتها با اشاره به اینکه پژوهشگاه رویان یک نمونه موفق از فعالیت‌های علمی و فناورانه جهاددانشگاهی است، گفت: کاظمی آشتیانی با تلاش‌های جهادی خود در حوزه‌های مختلفی از جمله تأسیس پژوهشگاه رویان و تحقیقات سلول‌های بنیادی و توسعه مرکز ارائه خدمات درمانی به زوج‌های نابارور در واقع مصداق این حدیث از امام کاظم(ع) هستند که می‌فرمایند: خداوند در زمین بندگانی دارد که برای برآوردن نیاز‌های مردم می‌کوشند و آنان ایمنی‌یافتگان روز قیامت‌اند.

انتهای پیام
captcha