اعلام جزئیات سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مصر
کد خبر: 4190955
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۸

اعلام جزئیات سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مصر

وزارت اوقاف مصر جزئیات سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن این کشور را که در سال 2024 میلادی برگزار می‌شود، اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الاسبوع، وزارت اوقاف مصر از برگزاری سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، تلاوت، تفسیر و ترجمه قرآن کریم در سال 2024 میلادی خبر داد. به گفته این وزارتخانه این مسابقه نیز در چارچوب نقش اوقاف مصر در خدمت به قرآن کریم، برگزار می‌شود و جوایز مسابقه به 10 میلیون پوند افزایش یافته است.

رشته‌های سی‌و‌یکمین مسابقات بین‌المللی قرآن مصر 

این وزارتخانه تصریح کرد: سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن کریم، قرائت، تفسیر و ترجمه مفاهیم آن شامل بخش‌های زیر است:

بخش اول حفظ قرآن کریم به روایت حفص از عاصم به همراه تلاوت و تفسیر آن در کنار شأن نزول برای غیر از ائمه جماعات مساجد، مبلغان و اساتید قرآن که جوایزی به ارزش یک‌میلیون پوند مصری برای نفر اول، 600 هزار پوند برای نفر دوم و 400 هزار پوند برای نفر سوم در نظر گرفته شده است. سن شرکت‌کنندگان نباید بیش از 35 سال باشد و متقاضی نباید قبلاً هیچ‌یک از مقام‌های اول با جوایز مالی را در هیچ دوره‌ای از مسابقه کسب کرده باشد.

بخش دوم شامل حفظ قرآن با روایت حفص از عاصم و تلاوت آن برای غیر عرب‌زبانان و جوایزی به ارزش 600 هزار پوند برای نفر اول، 500 هزار پوند برای نفر دوم و 400 هزار پوند برای نفر سوم، 200 هزار پوند برای نفر چهارم و 200 هزار پوند برای نفر سوم در نظر گرفته شده است. سن شرکت‌کننده در زمان ثبت‌نام نباید بیش از 30 سال باشد و متقاضی نباید قبلاً هیچ‌یک از مقام‌های اول با جوایز مالی را در هیچ دوره‌ای از مسابقه کسب کرده باشد.

بخش سوم ویژه نوجوانان به حفظ قرآن کریم با روایت حفص از عاصم یا ورش از نافع و یا هر دو به همراه تفسیر جزء بیست و نهم و سی و یکم در پرتو کتاب «البیان علی المنتخب فی تفسیر القرآن» است.
همچنین در این بخش جوایزی به ارزش 600 هزار پوند برای نفر اول، 400 هزار پوند برای نفر دوم و 300 هزار پوند برای نفر سوم در نظر گرفته شده است و سن متسابق نباید بیش از 12 سال باشد.
بخش چهارم شامل حفظ قرآن کریم با روایت حفص از عاصم یا ورش از نافع یا هر دو به همراه تجوید، لحن و تفسیر برای ائمه جماعات، واعظان و اعضای هیئت‌علمی است و جایزه‌ای به ارزش 600 هزار پوند برای نفر اول و 400 هزار پوند برای نفر دوم در نظر گرفته شده است و سن متقاضی نباید بیش از 35 سال باشد.
بخش پنجم ویژه معلولان و به حفظ قرآن کریم با روایت حفص از عاصم یا ورش از نافع و یا هر دو به همراه تفسیر جزء بیست و نهم و سی و یکم در پرتو کتاب البیان است. جوایزی به ارزش 600 هزار پوند برای نفر اول، 400 هزار پوند برای نفر دوم و 300 هزار پوند برای نفر سوم در نظر گرفته شده است و سن متقاضی نباید بیشتر از 25 سال بیشتر باشد.
بخش ششم ویژه خانواده قرآنی است و به حفظ قرآن با روایت حفص از عاصم یا ورش از نافع و یا هر دو اختصاص دارد. جوایزی به ارزش 600 هزار پوند برای نفر اول و 400 هزار پوند برای نفر دوم در نظر گرفته شده است. به این شرط که تعداد اعضای خانواده که در حفظ مهارت دارند کمتر از سه نفر نباشد و خانواده نباید قبلاً هیچ یک از چهار مقام اول را کسب کرده باشند.
بخش هفتم نیز ویژه ترجمه معانی قرآن کریم برای اعضای هیئت‌علمی و فارغ‌التحصیلان دانشکده‌ها است.
جوایزی به ارزش 600 هزار پوند برای نفر اول و  400 هزار پوند برای نفر دوم در نظر گرفته شده است. سن اعضای هیئت‌علمی و دستیاران آنها نباید از 35 سال بیشتر باشد، سن برای سایر اعضای هیئت‌علمی و دستیاران آنها فقط با تسلط به تلاوت نباید بیشتر از 50 سال باشد.
این وزارتخانه افزود: شهروندان مصری که مایل به ثبت‌نام در مرحله مقدماتی هر رشته از مسابقات هستند، باید حداکثر تا 31 ژانویه 2024 برای شرکت در این مسابقات ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
جانم فدای قرآن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۲ - ۱۳:۱۰
0
1
راستی مصر مسابقات قرائت نداره؟
عبدالله تراب زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۲ - ۱۳:۱۱
0
1
پس رشته ترتیل و اذان و قرائت چی؟
فیلسوف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۲ - ۱۳:۱۲
0
1
مصر که مهد قرائت است مانند عبدالباسط و منشاوی و مصطفی اسماعیل پس چرا فقط حفظ داره؟
10 ملیون حافظ کل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۲ - ۱۳:۱۳
0
1
ماشالله به این همت و تعصبی که نسبت به حفظ و حفاظ دارند
جانم فدای رهبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۲ - ۱۳:۱۴
0
1
ما میگیم 10 ملیون حافظ می خواهیم ولی مصر در عمل نشان می دهد
captcha