وزیر اطلاعات سابق عربستان: حماس هیمنه اسرائیل را در هم شکست
کد خبر: 4191174
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶

وزیر اطلاعات سابق عربستان: حماس هیمنه اسرائیل را در هم شکست

وزیر سابق اطلاعات عربستان سعودی گفت که عملیات طوفان الاقصی هیمنه اسرائیل را در نگاه جهانیان از بین برد.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، شاهزاده ترکی الفیصل، رئیس سابق اطلاعات عربستان سعودی گفت: عملیات طوفان الاقصی که توسط جنبش حماس علیه اشغالگران اسرائیل در 7 اکتبر سال گذشته انجام شد، هیمنه اسرائیل را در برابر جهانیان از بین برد.

الفیصل در مصاحبه با شبکه رسمی الاخباریه گفت: حمله حماس به اسرائیل و نحوه حمله به حصاری که اسرائیل در اطراف غزه قرار داده بود، به پیامدهای بسیار مهمی منجر شد.

وی ادامه داد: مهمترین این پیامدها تخریب تصویری است که بسیاری از مردم جهان داشتند؛ اینکه اسرائیل از هر نیرویی در منطقه که بتواند آن را به چالش بکشد قوی‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: دومین بازتاب عملیات طوفان الاقصی این است که مسئله فلسطین زنده و نمرده است، چرا که برخی در سال‌های گذشته ادعا کرده‌اند که فلسطین موضوعی است که فراموش شده و هیچ توجهی به آن نمی‌شود. 

به گفته الفیصل، این دو نتیجه حاصل از این حادثه که سه ماه پیش رخ داد، جهان را نه تنها نسبت به این واقعیت که مسئله فلسطین زنده است بلکه به این واقعیت که آزار و اذیت، بی عدالتی و ظلم در این منطقه وجود دارد، بیدار کرد. در قرن نوزدهم، کشورهای اروپایی در مناطق مختلف جهان، چه در آسیا، چه در آفریقا و چه در آمریکای لاتین، همین ظلم را علیه مردم انجام می‌دادند.
فعالان مجازی از سخنان ترکی الفیصل استقبال کردند. الفیصل نوامبر گذشته در جریان شرکت در گفت‌وگوی منامه گفته بود: «آن طور که آمریکا و کشورهای غربی ادعا می‌کنند، درگیری در فلسطین از 7 اکتبر آغاز نشد.»

وی خاطرنشان کرد: از زمان ایجاد اسرائیل در سال 1948، هر زمان که بحران یا جنگی در منطقه ما رخ می‌دهد، بحث در مورد نیاز به راه حلی برای رفع ریشه‌های این مناقشه بالا می‌گیرد و همه درباره آن صحبت می‌کنند، اما کاری نمی‌کنند. وی ادامه داد: تاریخچه‌ای طولانی وجود دارد که منجر به حوادث امروز شده و بیشتر آن شامل حملات اسرائیل به فلسطینیان است.

انتهای پیام
captcha