برگزاری جشن تکلیف 500 دانش‌آموز دختر پاکستانی
کد خبر: 4191491
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۱

برگزاری جشن تکلیف 500 دانش‌آموز دختر پاکستانی

با حضور هیئتی از نمایندگان آستان مقدس عباسی، جشن تکلیف 500 دانش‌آموز دختر در اسلام‌آباد پاکستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الکفیل، در مراسمی با حضور هیئتی از سوی آستان مقدس عباسی در پاکستان همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) ورود 500 دختر به سن تکلیف جشن گرفته شد.

این مراسم که در چارچوب اولین جشنواره بزرگداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه الزهرا(س) ویژه بانوان  برگزار شد توسط مؤسسه میراث انبیاء شعبه اردو زیر نظر اداره امور  فرهنگی آستان مقدس عباسی با همکاری دانشگاه الکوثر اسلام‌آباد پاکستان برگزار شد.

این جشن شامل اقامه نماز جماعت برای دختران، ایراد سخنرانی‌های شیخ صلاح الکربلایی رئیس اداره امور دینی آستان عباسی و  از اعضای هیئت، سخنرانی محسن النجفی و شیخ انور النجفی و خواندن سرودهای مذهبی بود.
شیخ صلاح الکربلایی در سخنان خود گفت: با توجه به دستورات حجت‌الاسلام والمسلمین احمد الصافی، متولی قانونی آستان مقدس عباسی، مراسم مهمی را ترتیب دادیم که برای اولین بار در پاکستان به مناسبت سالروز ولادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا (س) برای تجلیل از دخترانی که به سن تکلیف رسیده‌اند برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: این جشن با حضور گسترده مردم و فضایی مملو از شادی شاهد حجاب بر سر گذاشتن جمعی از دختران مؤمن در اسلام آباد و برخی شهرهای اطراف بود و هدف از برگزاری این مراسم تحکیم فرهنگ اسلامی در دل‌های دختران، و ترغیب آنها به پایبندی به آموزه‌های دینی خود و بزرگداشت نقش مهم زنان مسلمان در ساختن جامعه‌ اسلامی است.

به گفته الکربلایی، آستان عباسی بر اساس دیدگاه خود برای گسترش افکار صحیح در جامعه از جمله تکلیف و حجاب، حامی بسیاری از فعالیت‌های مذهبی، فرهنگی و فکری است.

این مراسم با تجلیل آستان عباسی از کسانی که برای موفقیت این جشنواره تلاش کردند و تجلیل از هیئت آستان عباسی از سوی برگزارکنندگان جشنواره  به پایان رسید.

انتهای پیام
captcha