مادرانِ سرزمینم‎
کد خبر: 4191721
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷

مادرانِ سرزمینم‎

روایت سه خانواده که مشکلات فلج از هر نوعی دارند.

«افسر فرخنه پی» از بدو تولد با مشکل فلج اطفال روبه‌رو شد. در سال 75 با همسرش که او نیز همین مشکل را داشت، آشنا و با یکدیگر ازدواج کردند. سال 77 بود که تنها فرزندشان، سالم به دنیا آمد و نامش را احسان گذاشتند. این دو زن و شوهر علی‌رغم تمامی محدودیت‌ها و مشکلاتی که در زندگی خود و به خصوص تربیت فرزندشان داشتند اما پا به پای همدیگر رشد کردند که پدر و پسر خانواده نیز معتقد هستند، هرچه امروز دارند و به هر مرحله‌ای که رسیده‌اند، با مدیریت و کمک مادر این خانواده بوده است. مادری که علاوه بر تحصیلات کارشناسی ارشد صنایع غذایی و کار در معاونت غذا و دارو دانشگاه، چند مدال و حکم قهرمانی در رشته‌های ورزشی چون تیراندازی، شنا، بسکتبال و ... دارد.
 
اسمش زهراست. متولد سال 71 است. وقتی ماه‌های آخر بارداری مادرش بود، متوجه می‌شوند که انگل توکسوپلاسموز در بطن او وجود دارد. مادر نمی‌دانست چه کاری باید انجام دهد. چون زهرا در بطن مادرش رشد کرده بود، مادر نمی‌توانست از او بگذرد. به دنیا می‌آوردش. زهرا به عنوان نوزادی شاد و زیبا متولد می‌شود اما مدتی که می‌گذرد، علائم روز به روز خود را نشان می‌دهند و زندگی روی دیگری از خود را به این مادر و فرزند نشان می‌دهد. 
امروز روز مادر است. مادری که سال‌ها برای فرزندانش از جان مایه می‌گذارد. مادر زهرا هم نمونه بارزی از آن مادرهای فداکاری است که زندگی خود را وقف دخترش کرده است. 
 
فاطمه خانم مادر سه فرزند سه قلوی دارای معلولیت است. آیسان، آیلار و احسان در سال ۷۵ وقتی که مادرشان شش ماهه باردار بود، به دنیا آمدند و در اثر تولد زودتر از موعد، با مشکلاتی رو‌به‌رو شدند. با کمک فیزیوتراپی‌های انجام شده، احسان می‌تواند با عصا و آیلار نیز بدون کمک راه برود اما مشکلات آیلار بیشتر از خواهر و برادرش بوده و باید با ویلچر حرکت کند. احسان فارغ‌التحصیل رشته روانشناسی و آیلار نیز مهندسی کامپیوتر است و هر یک موفقیت و پیشرفت و لبخند‌های امروز خود را مدیون فداکاری‌های مادرشان می‌دانند.
امروز ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) روز زن و پاسداشت مقام مادر است، مادر یعنی عصاره تمامی محبت‌ها و مهربانی‌ها، هرچه در وصف مادر بنویسی و بگویی بدون شک به خاطر قداست این واژه، حق مطلب ادا نخواهد شد.
 
 
 
 
انتهای پیام
captcha