ممنوعیت ورود شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی به فرانسه
کد خبر: 4191858
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵

ممنوعیت ورود شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی به فرانسه

دولت فرانسه با تصویب قانونی از ممنوعیت ورود شهرک‌نشینان تندروی صهیونیست به خاک فرانسه خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه فرانسه، روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ورود تعدادی از شهرک‌نشینان صهیونیستی به خاک این کشور را ممنوع خواهد کرد.

وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه خود تصریح کرد: فرانسه اقداماتی را برای اعمال ممنوعیت اداری برای ورود شهرک‌نشینان تندرو اسرائیلی به جرم ارتکاب اعمال خشونت‌آمیز علیه شهروندان فلسطینی در کرانه باختری اتخاذ خواهد کرد و اجرای این اقدامات در سطح کشور، نیازمند اتخاذ اقدامات مقدماتی برای شناسایی هویت بالقوه این افراد و جمع‌آوری اطلاعات به منظور تدوین چارچوبی قانونی است.

در این بیانیه با اشاره به اینکه پاریس از تصویب تحریم‌ها ضد شهرک‌نشین‌های تندرو صهیونیستی در سطح اروپا حمایت می‌کند، تأکید شده است که فرانسه سیاست شهرک‌سازی را که غیرقانونی است به شدت محکوم می‌کند و در این راستا، از مقامات اسرائیلی می‌خواهد از سیاست توسعه شهرک‌سازی‌ها در سرزمین‌های فلسطینی صرف نظر کنند.

وزارت خارجه فرانسه در بخش دیگری از بیانیه خود افزود: این امر (شهرک‌سازی‌های غیرقانونی) امکان تشکیل دولت مستقل فلسطینی به عنوان تنها راه حل ممکن برای همزیستی، صلح و برقراری امنیت میان اسراییل و فلسطین را به تعویق می‌اندازد.

انتهای پیام
captcha