«داعش» ابزار جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی است
کد خبر: 4192161
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
آیت‌الله عابدینی:

«داعش» ابزار جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی است

امام جمعه قزوین با بیان اینکه داعش ابزار جنایت‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی است، گفت: همه این کشورهایی که جز شرارت، ظلم و جنایت از آن‌ها انتظار نمی‌رود، جمع شده‌اند و یک پدیده نامیمون و شوم به نام داعش و امثال آن را ایجاد کرده‌اند تا به وسیله آن‌ها جنایات خود را انجام دهند.

عابدینی امام جمعه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین، در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که ۱۵ دی ماه در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، گفت: مهم‌ترین مسئله‌ای که طی روزهای اخیر توجه همه مردم دنیا علی‌الخصوص ام‌القرای جهان اسلام، یعنی مردم جمهوری اسلامی ایران را به خود جلب کرده، حادثه تروریستی کرمان است، این حادثه بسیار غم انگیز بود، حدود ۸۵ نفر از مردم مظلوم در این حادثه به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰۰ نفر مجروح شدند و برخی از مجروحین نیز حال خوبی ندارند.

وی بیان کرد: حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان بسیار ناجوانمردانه و ظالمانه بود، این حادثه از ناحیه چه کسی اتفاق افتاده است؟ مردم در دولت‌های آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی و رژیم صهیونیستی علیه این دولت‌ها اعتراض می‌کنند و این اعتراضات روز به روز جدی‌تر می‌شود.

خطیب نماز جمعه قزوین گفت: آمریکا پیش از انقلاب توسط رضاخان و محمدرضا شاه جنایت‌هایش را در ایران مرتکب می‌شد یا توسط صدام جنایت‌هایش را در ایام جنگ تحمیلی اعمال می‌کرد یا اینکه در یمن توسط سعودی‌ها مردم را زیر آوار می‌کرد، این‌ها هر نقطه‌ای از دنیا جنایت می‌کنند مستقیم وارد نمی‌شوند و داعش را برای اینکه خودشان مستقیم وارد نشوند ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه داعش ابزار جنایت‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی است، خاطرنشان کرد: همه این کشورهایی که جز شرارت، ظلم و جنایت از آن ها انتظار نمی‌رود، جمع شده‌اند و یک پدیده نامیمون و شوم به نام داعش و امثال آن را ایجاد کرده‌اند تا به وسیله آن‌ها جنایات خود را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: آن‌ها می‌خواهند جنایت اخیر در کرمان را به نام داعش تمام کنند، داعش چیزی جز نتانیاهو، ترامپ، بایدن، رئیس جمهور فرانسه و حاکمیت انگلیس نیست، داعش همین‌ها هستند، بنابراین حادثه تروریستی کرمان جنایتی صهیونیستی آمریکایی است.

وی اظهار کرد: ملت‌های مسلمانی که در پی انتقام هستند باید بدانند که ریشه این فتنه کجاست، اکنون همه جنایتکاران عالم در سرزمین‌های اشغالی متمرکز هستند، این انتقام هم باید متمرکز و متوجه آنجا باشد، صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها خیلی دلشان می‌خواهد غیر از سرزمین‌های اشغالی میدان دیگر جنگی نیز باز شود، برای اینکه حواس مردم از اسرائیل برداشته شود و صهیونیست‌ها نفس راحت بکشند اما ما نباید به این امر رضایت بدهیم.

این مسئول بیان کرد: سرزمین‌های اشغالی باید محور باشد و همه موشک‌ها، خشم‌ها، غصب‌ها و نفرین‌ها باید بر روی رژیم اشغالگر قدس ریخته شود که الحمدلله اثر آن را هم داریم می‌بینیم، اکنون می‌بینیم اختلافات بسیار شدیدی بین سران این رژیم افتاده و خودشان به جان هم افتاده‌اند، این وضعیت باید ادامه پیدا کند تا شاهد سقوط این رژیم منحوس باشیم.

عابدینی ضمن اشاره به تأکید رهبری نسبت به جهاد تبیین، گفت: جهاد تبیین به معنای بیان جنایت‌های صهیونیست‌ها، ظلم‌های آمریکا، تشویق و بسیج اقشار مختلف مردم جهت حضور در انتخاباتی پرشور و پرمعنا در مقابل تبلیغات مسموم آمریکایی‌ها و صهیونیست‌هاست.

انتهای پیام
captcha