خیمه‌های آموزش قرآن در اردوگاه‌های غزه + عکس
کد خبر: 4192381
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰

خیمه‌های آموزش قرآن در اردوگاه‌های غزه + عکس

فرزندان بسیاری از خانواده‌های آواره فلسطینی در شهر رفح علی‌رغم شرایط وخیم جنگی و کمبود امکانات اولیه برای گذران زندگی با حضور در خیمه‌های قرآنی برپا شده در این منطقه به آموختن قرآن و درس‌هایی از اخلاق و عقاید اسلامی همت گمارده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، فرزندان بسیاری از خانواده‌های آواره فلسطینی در شهر رفح، جنوبی‌ترین بخش نوار غزه در مرز با مصر در خیمه‌های آموزش قرآن کریم حاضر می‌شوند و به آموختن قرآن کریم، درس‌هایی از اخلاق و عقاید اسلامی مشغول هستند.

یکی از این خیمه‌های قرآنی در حیاط مدرسه‌ای واقع در محله الجنینه در شهر رفح برپا شده و کودکانی که بخش عمده آنها از اهالی شمار نوار غزه هستند در این مدارس به آموزش قرآن کریم، فراگیری فرایض و احکام دینی و دروس اخلاق می‌پردازند. هدف از برپایی این خیمه‌ها تقویت روحیه کودکان و فراهم کردن زمینه‌ای برای آموزش قرآن کریم بیان شده است.

 معلمانی که در این خیمه‌ها به آموزش قرآن می‌پردازند، از طلاب علوم دینی هستند که داوطلبانه در این خیمه‌ها حاضر می‌شوند. مجالس موعظه برپا شده در این خیمه‌ها بیشتر به بیان فضایلی مانند صبر و همچنین دیگر فضایل اخلاقی توصیه شده در اسلام اختصاص دارد.

خیمه‌های آموزش قرآن در اردوگاه‌های فلسطینی غزه +عکس

شیخ محمود، از معلمان این خیمه‌ها می‌گوید: هدف از این ابتکار ایجاد آرامش روانی در میان صدها هزار آواره از جمله هزاران کودکی است که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی از خانه‌های خود در شمال نوار غزه آواره شده و به شهر رفح پناه آورده‌اند.

از زمان حمله رژیم صهیونیستی در 7 اکتبر بیش از 22 هزار فلسطینی از جمله 9730 کودک به شهادت رسیده‌اند و ده‌ها هزار نفر نیز مجروح شده‌اند. از سویی 7 هزار نیز مفقود شده‌اند که 70 درصد آنها را کودکان تشکیل می‌دهند. صدها هزار نفر نیز در این جنگ آواره شده‌اند.

انتهای پیام
captcha