شهادت ۲ خبرنگار در حمله امروز رژیم صهیونیستی/ آمار شهدا بالغ بر 22 هزار و 700 نفر
کد خبر: 4192632
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳

شهادت ۲ خبرنگار در حمله امروز رژیم صهیونیستی/ آمار شهدا بالغ بر 22 هزار و 700 نفر

منابع خبری اعلام کردند که در جریان حمله رژیم صهیونیستی به غزه دو خبرنگار فلسطینی به نام‌های «حمزه وائل الدحدوح» فرزند وائل الدحدوح خبرنگار شبکه الجزیره و «مصطفی ثریا» در نوار غزه به شهادت رسیدند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری شهاب، منابع خبری اعلام کردند که در جریان حمله رژیم صهیونیستی به غزه دو خبرنگار دیگر به شهادت رسیدند.

این منابع بیان کردند: مصطفی ثریا و حمزه الدحدوح، فرزند وائل الدحدوح، خبرنگار الجزیره در بمباران غرب خان یونس به شهادت رسیدند.

ارتش رژیم صهیونیستی با حمله به خودروی این دو خبرنگار که برای پوشش خبری در حال حرکت بودند، آنها را به شهادت رساند.

با شهادت مصطفی ثریا و حمزه الدحدوح تعداد خبرنگاران شهید در جنگ کنونی علیه نوار غزه به ۱۰۹ نفر رسید.

حماس: هدف قرار دادن خبرنگاران جنایت جنگی است

 در پی شهادت دو خبرنگار در حملات صهیونیست‌ها به غزه، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) این اقدام را یک «جنایت جنگی» توصیف کرد.

 جنبش حماس در بیانیه‌ای در این باره تأکید کرد: هدف قرار دادن خبرنگاران «حمزه الدحدوح» و «مصطفی ثریا» جنایت جنگی عمدی رژیم صهیونیستی برای ترساندن خبرنگاران از گزارش حقیقت و پوشش جنایات آن‌هاست.

در این بیانیه همچنین آمده است: با توجه به جنایات شنیع اشغالگران علیه خبرنگاران و ترور ۱۰۹ خبرنگار تاکنون به دست آنها و کشتارهای فجیع علیه غیرنظامیان از جمله کودکان و زنان، از نهادهای بین‌المللی حقوق بشر می‌خواهیم که این جنایات علیه مردم ما را برای پیگرد قانونی این رژیم سرکش مستند کنند.

دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین با اعلام این خبر ضمن تسلیت به اهالی رسانه فلسطین، این اقدام تروریستی را به شدت محکوم کرد و افزود: جنایات بی امان صهیونیست ها در حق خبرنگاران با هدف ایجاد رعب و تلاشی نافرجام برای تغییر حقیقت و عدم پوشش اخبار است.

این دفتر در ادامه تاکید کرد: ما از تمام اتحادیه‌ها و مراکز رسانه‌ای و نهادهای حقوقی می‌خواهیم که این جنایت را محکوم کنند و برای توقف جنگ نسل‌کشی علیه مردم بی‌دفاع ما در نوار غزه، اشغالگران را تحت فشار قرار دهند.

ناپدید شدن بیش از 8 هزار نفر در غزه

دولت فلسطین مستقر در نوار غزه اعلام کرد علاوه بر ۲۲ هزار شهید، در پی حمله‌های رژیم صهیونیستی بیش از ۸ هزار نفر ناپدید شدند که احتمالا در زیر ساختمان‌های تخریب‌شده دفن شدند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در غزه هم امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد بیش از ۸ هزار فلسطینی همچنان ناپدید هستند که احتمالاً در زیر ساختمان‌های تخریب‌شده دفن شدند.

در این گزارش آمده است که از آغاز حمله‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه ده‌ها هزار نفر آواره شدند.

در آخرین آمار شهدا در نوار غزه، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه روز جمعه اعلام کرد که شمار کلی شهدای غزه از آغاز جنگ در هفتم اکتبر تاکنون به ۲۲ هزار و ۷۲۲ نفر و شمار مجروحان نیز به ۵۸ هزار و ۱۶۶ نفر رسیده است.

درخواست برکناری نتانیاهو از سوی هزاران اسرائیلی

هزاران اسرائیلی و خانواده‌های اسرای صهیونیست در چندین شهر از جمله تل‌آویو، قدس اشغالی و غیره تظاهرات کردند و خواستار برکناری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و پایان جنگ غزه شدند.

با ادامه ناکامی رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف نظامی اعلام شده خود در نوار غزه، اختلافات و شکاف‌های شدیدی در داخل رژیم اشغالگر صهیونیستی رخ داده است.

شهادت ۲ خبرنگار در حمله امروز رژیم صهیونیستی/ آمار شهدا بالغ بر 22 هزار و 700 نفر

کانال 13 عبری از اختلاف شدید نخست‌وزیر کابینه رژیم اشغالگر و یوآو گالانت وزیر جنگ، ناشی از اقدام نتانیاهو در جلوگیری از ورود رئیس اطلاعات، موساد و سرویس امنیتی، شین بت به جلسه شورای جنگ و اتهامات متقابل اعضای شورای جنگ خبر داد که آخرین مورد نیز این بود که نتانیاهو تهدیدی برای امنیت اسرائیل است و باید حذف شود.

سامر السنجلاوی، متخصص امور اسرائیل به شبکه العالم گفت: این احتمال وجود دارد که آنها کابینه را ترک کنند، اما نتانیاهو همیشه بهترین کار را انجام می‌دهد، یعنی شعلهور کردن جنگ در داخل کابینه بین گانتز و بن گویر، زیرا شعله ور شدن این جنگ بین دو طرف کابینه امنیتی اسرائیل، نتانیاهو را برای فرار از فشارهایی که بر وی تحمیل می‌شود، کمک می‌کند.

هزاران تظاهرات‌کننده در پی این اختلافات امنیتی، سیاسی و نظامی که عمیق توصیف می‌شود، در تظاهرات عصر هفتگی در تل‌آویو، قدس اشغالی و چندین منطقه برای پایان دادن به جنگ و آزادی سریع اسرای اسرائیلی و بازداشت شدگان در دست مقاومت شرکت کردند.

انتهای پیام
captcha