جزئیات نهضت ملی آموزش قرآن دانشگاهیان + صوت
کد خبر: 4192711
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
حجت‌الاسلام کرمی اعلام کرد:

جزئیات نهضت ملی آموزش قرآن دانشگاهیان + صوت

مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه نهضت ملی آموزش قرآن در دانشگاه‌ها در امتداد نهضت ملی حفظ قرآن دانشگاهیان است، گفت: سامانه‌ای برای ارائه آموزش‌ها با همکاری آستان قدس رضوی راه‌اندازی شده است.

جزئیات نهضت ملی آموزش قرآن به دانشگاهیان

طی روزهای گذشته و در حاشیه جلسه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها از پوستر نهضت ملی آموزش قرآن کریم با حضور مدیران نظام آموزش عالی کشور رونمایی شد. 

بر اساس اطلاعات مندرج در پوستر، این نهضت به آموزش روخوانی قرآن کریم و صحت قرائت نماز اختصاص دارد و ویژه اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های سراسر کشور و خانواده‌های آنها طراحی شده است.

این طرح در ادامه طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم است که با همکاری آستان قدس رضوی راه‌اندازی شده است. برای اطلاع بیشتر از جزئیات این طرح گفت‌وگویی با مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها صورت گرفته که در ادامه آمده است. 

نهضت آموزش قرآن دانشگاهیان

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید کرمی، مدیرکل فرهنگی و امور اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد نهضت ملی آموزش قرآن گفت: در فضای آموزش عالی و دانشگاه‌ها با چالش روخوانی قرآن مواجه بوده‌ایم، البته منابعی برای این موضوع دیده شده و آموزش‌هایی در حوزه قرآن و انس با کلام وحی ارائه داده شده است.

وی افزود: با این وجود پایه‌ای‌ترین آموزش قرآن که همان روخوانی و روان‌خوانی است، خروجی زیادی نداشته است و می‌بینیم دانشجویانی که در سطوح عالی تحصیلات تکمیلی هستند یا فارغ‌التحصیل شده‌اند، خیلی دقیق بر روان‌خوانی قرآن مسلط نیستند و نمی‌تواند قرآن را به خوبی بخوانند.

کرمی به طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم اشاره و تصریح کرد: با توجه به بازخورد خوبی که از برنامه ملی حفظ قرآن کریم و اجرای آن در فضای مجازی گرفتیم، به این سمت رفتیم که با همین هدف سامانه‌ای را برای این کار طراحی کنیم. با توجه به اینکه آستان قدس رضوی این کار را انجام داده و زیرساخت را فراهم کرده بود، لذا با این دوستان تفاهمی صورت گرفت و صفحه‌ای متناسب با نام و نشان هر دو دستگاه طراحی شد. 

مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری اظهار کرد: مخاطبان این طرح که کل دانشگاهیان هستند، وارد سامانه می‌شوند و فرایند ثبت‌نام را انجام می‌دهند، در ادامه نیز مرحله به مرحله آموزش‌ها و آزمون‌ها را دریافت خواهند کرد. در نهایت نیز برای آنها گواهی صادر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کل نظام آموزش عالی کشور و تمام افرادی که در فضای دانشگاهی حضور دارند، می‌توانند از این فرصت استفاده کنند، گفت: هیچ محدودیتی برای حضور افراد دانشگاهی وجود ندارد. در حال حاضر تبلیغات رسمی این طرح را شروع نکرده‌ایم و اجرای آن را به صورت آزمایشی آغاز کرده‌ایم. 

کرمی در پایان اظهار کرد: امکان گزارش‌گیری لحظه‌ای و آنلاین از میزان استقبال دانشگاهیان از این طرح وجود دارد،‌ با توجه به اینکه هنوز به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز نکرده است، بعد از مدتی می‌توانیم به بازخوردهای اصلی دست یابیم. 

کد
انتهای پیام
captcha