سوءاستفاده آمریکا از اتهام نقض آزادی دینی علیه الجزایر
کد خبر: 4192739
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
نماینده پارلمان الجزایر بیان کرد

سوءاستفاده آمریکا از اتهام نقض آزادی دینی علیه الجزایر

احمد صادوق نماینده پارلمان الجزایر گفت: درج نام الجزایر در فهرست کشورهای ناقض آزادی دینی از سوی آمریکا به دلیل موضع ما در دفاع از آرمان فلسطین است.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، احمد صادوق، نماینده پارلمان الجزایر و رئیس دومین فراکسیون مهم این پارلمان به شدت از درج نام الجزایر در فهرست کشورهای ناقض آزادی مذهبی از سوی آمریکا انتقاد و این امر را مجازاتی برای دفاع الجزایر از آرمان فلسطین توصیف کرد.

این اقدام آمریکا از سوی دیگر گروه‌های سیاسی در الجزایر نیز به شدت محکوم شده است و برخی نیز آمریکا را متهم به باج‌خواهی از الجزایر به دلیل موضع این کشور در حمایت از آرمان فلسطین کرده‌اند.

در بیانیه‌ای از سوی آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که در وب‌سایت وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شد، آمده است که الجزایر، آذربایجان، جمهوری آفریقای مرکزی و ویتنام به دلیل دخالت یا مشارکت در فهرست ویژه تحت نظر وزارت خارجه آمریکا با موضوع نقض جدی آزادی مذهبی قرار گرفته‌اند.

بلینکن تأکید کرده است: دولت‌ها باید به اقدامات ناقض آزادی مذهبی از قبیل تعقیب اقلیت‌های مذهبی و اعمال محدودیت علیه عبادتگاه‌های آنها، اعمال خشونت‌های فرقه‌ای، حبس طولانی‌مدت برای بیان مسالمت‌آمیز، سرکوب فراملی و دعوت به خشونت علیه جوامع مذهبی پایان دهند.

احمد صادوق، رئیس فراکسیون پارلمانی جنبش جامعه برای صلح در واکنش به این اقدام، به شدت آن را محکوم کرد و در عین حال آن را به موضوع فلسطین مرتبط دانست. به گفته وی، ایالات‌متحده همچنان در حال سخنرانی و پند دادن به دیگران در زمینه آزادی دین است در حالیکه عمیقاً درگیر حمایت از جنگی مذهبی است که صهیونیست‌های افراطی علیه فلسطین به راه انداخته‌اند.

به گفته صادوق این اقدام آمریکا جدید نیست و آنتونی بلینکن، قاتل کودکان غزه آخرین فردی است که می‌تواند در مورد آزادی مذهبی سخن گوید چرا که او در این جنگ به صراحت اعلام کرد «امروز به عنوان یک یهودی به اینجا آمده‌ام». به گفته رئیس دومین فراکسیون مهم فلسطین، اگر آمریکا با این اقدام به دنبال باج‌گیری از الجزایری‌ها است، دچار توهم است چرا که حمایت از آرمان فلسطین موضعی اصولی، تاریخی و ملی است.

پیش از این اظهارات، احمد عطاف، وزیر امور خارجه الجزایر، به سرعت محتوای بیانیه آمریکا را تکذیب و از اطلاع نادرست موجود در آن درباره الجزایر ابراز تأسف کرد.

انتهای پیام
captcha