استقبال از طرح ممنوعیت فروش اطلاعات مسلمانان در آمریکا
کد خبر: 4193161
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳

استقبال از طرح ممنوعیت فروش اطلاعات مسلمانان در آمریکا

شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی از طرح ممنوعیت فروش اطلاعات شخصی مسلمانان که به منظور جاسوسی از آنها انجام می‌شد استقبال کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی(CAIR)، این شورا از تصمیم کمیسیون تجارت فدرال (FTC) برای ممنوعیت فروش اطلاعات شخصی کاربران برنامه Muslim app به منظور استفاده در نظارت بدون مجوز و جاسوسی از مسلمانان استقبال کرد. 
FTC در بیانیه‌ای اعلام کرد که کارگزار Data X-Mode Social و جانشین آن Outlogic از اشتراک‌گذاری یا فروش هر گونه اطلاعات مکان‌یابی که می‌تواند برای ردیابی افراد در مکان‌های حساس مانند کلینیک‌های ناباروری، اماکن مذهبی و پناهگاه‌های آزار خانگی استفاده شود، منع خواهند شد.
 
در سال 2022، CAIR و کلینیک حقوقی ارتباطات و فناوری (CTLC) در مرکز حقوقی دانشگاه جورج تاون، شکایتی را علیه کارگزار داده برای بررسی و اجرای نقض احتمالی بخش 5 قانون کمیسیون تجارت فدرال در زمینه داده‌های موقعیت مکانی ارائه کردند.
 
رابرت مک‌کاو، مدیر امور دولتی در شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی در بیانیه‌ای گفت: ما از تصمیم کمیسیون تجارت فدرال(FTC) برای منع مجدد این شرکت‌ها از فروش اطلاعات شخصی مسلمانان برای استفاده در نظارت احتمالی که اعضای جامعه مسلمان را هدف قرار می‌دهند، استقبال می‌کنیم. نقض حق حریم خصوصی جامعه ما باید متوقف شود و مورد بررسی قرار گیرد. 
 
بر اساس بررسی‌های انجام شده، تعدادی از شرکت‌ها از جمله یک شرکت مرتبط به اپلیکیشن‌ مسلم پرو (Muslim pro app) اطلاعات شخصی مکان‌یابی کاربران خود را به ارتش و پیمانکاران نظامی امریکا فروخته‌اند.

این اپلیکشن حدود صدمیلیون بار دانلود شده‌ است و کابرد آن نشان‌دادن ساعات نماز و یافتن مکان‌هایی است که غذای حلال می‌فروشند و خدمات مربوط به ماه رمضان ارائه می‌شود. براساس این گزارش، از دیگر اپلیکیشن‌هایی که داده‌های آنها به فروش رسیده است، یک برنامه دوست‌یابی برای مسلمانان، برنامه‌ای مربوط به ارائه خدمات و خرید و فروش و برنامه دیگر مربوط به ردیابی طوفان ثبت شده، ‌است.

پیش از این اتحادیه آزادی‌های مدنی امریکا در حساب توییترش، جمع‌آوری داده‌های کاربرانی را که از برنامه‌های مخصوص مسلمانان در سراسر جهان استفاده می‌کنند، تهدیدی جدی برای حریم خصوصی و آزادی مذهبی دانست.

اپلیکشن مسلم پرو پس از انتشار این ماجرا، اشتراک داده‌های خود را با سرویس‌های ردیابی اطلاعات متوقف کرده‌است، با این حال به نظر می‌رسد این سرویس‌ها قادرند بدون اتصال به برنامه، همچنان به ردیابی داده‌های کاربران ادامه ‌دهند.

انتهای پیام
captcha