پیام تسلیت آیت‌الله سیستانی و عمار الحکیم در پی ارتحال شیخ محسن علی نجفی
کد خبر: 4193174
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸

پیام تسلیت آیت‌الله سیستانی و عمار الحکیم در پی ارتحال شیخ محسن علی نجفی

آیت الله العظمی سیستانی، مرجع عالی تقلید شیعیان در عراق و سیدعمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی این کشور در پیام‌هایی جداگانه ارتحال آیت الله محسن علی نجفی، روحانی سرشناس اهل پاکستان را تسلیت گفتند.

به گزارش ایکنا به نقل از الفرات نیوز، متن پیام مرجع عالیقدر تشیع به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

(انا لله وانا اليه راجعون)

خبر ارتحال عالم عامل، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ محسن علی نجفی(رضوان الله علیه) موجب تأسف و تأثر گردید.

آن بزرگوار سالیان متمادی از عمر شریفشان را در ترویج دین مبین و خدمت به مؤمنین صرف، و با تأسیس و اداره چند مرکز علمی و آموزشی کمک شایانی به جامعه ایمانی در پاکستان نمودند. جزاه الله خير جزاء المحسنين.

اینجانب مصیبت فقدان آن روحانی والامقام را به عموم برادران و خواهران ایمانی در پاکستان، به خصوص بستگان و علاقه‌مندان ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند مستعان برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگانشان صبر جميل و أجر جزیل مسألت دارم

ولا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم.

علی الحسینی السیستانی

همچنین عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز در بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن به دست الفرات نیوز رسیده است، نوشت: با کمال تأسف خبر درگذشت نماینده مرجعیت عالی دینی، در پاکستان را دریافت کردیم. شیخ محسن علی نجفی پاکستانی(رحمه‌الله) در سطح ارشاد دینی دارای مواضع شناخته شده‌ای بود و خدمات ارزنده‌ای در زمینه  اجتماعی از خود برجای گذاشت.

پیام تسلیت آیت‌الله سیستانی و عمار حکیم در پی ارتحال شیخ محسن علی نجفی

وی افزود: ضمن اینکه از خداوند متعال رحمت واسعه خود را برای روح مطهرش مسئلت می‌کنیم، این مصیبت وارده را به خانواده، بازماندگان و طلاب آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنیم.

 شیخ محسن علی نجفی، مترجم و مفسر قرآن که بیش از نیم قرن مدیریت جامعة الکوثر به عنوان بزرگترین مرکز دینی و حوزوی شیعیان در پاکستان را عهده‌دار بود پس از عمری تبلیغ معارف اسلام و نشر فرهنگ اهل بیت(ع) روز گذشته، 19 دی در سن ۸۴ سالگی دارفانی را وداع گفت. 

علامه نجفی پس از عمری تلاش و کوشش در راستای اعتلای علوم و معارف اسلامی و خدمات ارزنده در تحکیم وحدت اسلامی به دیدار حق شتافت. شیخ محسن علی نجفی همچنین نماینده آیت‌الله سیستانی در پاکستان و ریاست شورای عالی مجمع اهل بیت(ع) پاکستان را بر عهده داشت. 

انتهای پیام
captcha