دبیرکل جنبش انصار الله: موضع غرب درباره غزه شرم‌آور است
کد خبر: 4193430
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴

دبیرکل جنبش انصار الله: موضع غرب درباره غزه شرم‌آور است

«عبدالملک الحوثی» تأکید کرد که آمریکا بر ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه که برای آن موشک، بمب و پول تهیه کرده است، اصرار دارد و یمن به هر تجاوز احتمالی آمریکا قاطعنامه پاسخ می‌دهد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مهر، سید عبدالملک بدرالدین الحوثی دبیرکل جنبش انصار الله یمن در سخنرانی به مناسبت حلول ماه رجب به بررسی تازه‌ترین تحولات منطقه به ویژه تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و پیامدهای آن پرداخت.
 
عبدالملک الحوثی در این سخنرانی گفت: امت با آزمون، چالش‌ها و خطرات بزرگی از سوی دشمنان خود، به ویژه لابی صهیونیستی یهودی مواجه است. هدف قرار دادن مسجد الاقصی در چارچوب دشمنی با دین و امت ما صورت می‌گیرد و تمام اعمال صهیونیست‌ها در صحن‌های آن نفرت‌پراکنی و تجاوز است. صهیونیست‌ها نه تنها دشمن ملت فلسطین بلکه دشمن همه مسلمانان هستند. صهیونیست‌ها خصومت و نفرت خود در قبال مسلمانان را با ارتکاب فجیع‌ترین جنایات علیه مردم فلسطین نشان می‌دهند.
 
وی ادامه داد: با وجود صدها میلیارد دلاری که رژیم سعودی در اختیار آنها قرار داده است باز به (حاکمان) این کشور می‌گویند گاو شیرده و این، اعطای نشان افتخار به سبک آمریکایی است. صهیونیست‌ها بسیاری از مزدوران خود را از بین برده‌اند و به سران کشورها پس از اینکه از آنها بی‌نیاز شده‌اند، پشت کرده‌اند. ۷۵ سال است که صهیونیست‌ها در ارتکاب فجیع‌ترین جنایات علیه مردم فلسطین مهارت دارند. مردمان مختلف در نقاط مختلف جهان به جنایات هولناک و فجیع یهودیان صهیونیست‌ها اعتراض کردند.
 
الحوثی تصریح کرد: وقتی بحث مفاسد اخلاقی، جنایت و نفی اخلاق و ارزش‌ها مطرح می‌شود، غرب از آزادی و حقوق بشر دم می‌زند ولی موضع غرب در قبال آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، شرم‌آور و یک رسوایی دوباره است، اما حافظه ضعیف عرب‌ها همیشه به یادآوری نیاز دارد.
 
دبیرکل انصار الله اظهار کرد: ما در نود و هفتمین روز تشدید تنش‌های دشمن علیه نوار غزه قرار داریم، اما ظلم و ستم بر مردم فلسطین به دهه‌ها قبل برمی گردد و به بیش از ۷۵ سال رسیده است. رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند آنچه را که در حال رخ دادن است به گونه‌ای نشان دهد که گویی از ۷ اکتبر آغاز شده است تا حماس را مقصر جلوه دهد و بی عدالتی ۷۵ ساله را پنهان کند. دشمن صهیونیستی بر ارتکاب جنایت و ادامه سیاست گرسنه کردن و محاصره ملت فلسطین اصرار دارد.
 
وی افزود: امت ما باید مسئولیت ایمانی، اخلاقی و انسانی خود را در قبال جنایت هولناک صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین به عهده بگیرند. مردم عزیز یمن با تظاهراتی که در هیچ کشوری نظیر نداشت و همچنین با اقدام نظامی، تحرک فراگیری را در حمایت از فلسطین انجام داد. بزرگترین آفت امت ما به خصوص در کشورهای عربی خسته شدن از ادامه مسیر است، آنها در آغاز حوادث واکنش نشان می‌دهند و سپس خسته و بی‌خیال می‌شوند.
 
الحوثی اظهار داشت: دشمن صهیونیستی بر ادامه جنایات خود علیه مردم فلسطین در غزه اصرار دارد و آمریکایی‌ها نیز با آتش بس مخالفت می‌کنند. آمریکا بر ادامه جنایت و کشتاری که برای آن موشک و بمب و پول تهیه کرده و بر ارتکاب آن نظارت کرده است، اصرار دارد. آمریکا در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه حمایت کرده است. آمریکا با وقاحت تمام اعلام می‌کند که مخالف آتش بس در نوار غزه است و مسئولیت جنایت صهیونیست‌ها علیه ملت مظلوم فلسطین را پذیرفته است.
 
رهبر انصارالله ادامه داد: آمریکا، انگلیس و اسرائیل بازوان صهیونیسم جهانی هستند. آیا این اصرار اسرائیل، آمریکا و انگلیسی برای ادامه کشتار کودکان و زنان فلسطین ما را تحریک نمی‌کند؟! ما به عنوان یک امت مسلمان موظفیم اقدام کنیم، خسته نشویم و مقاومت علیه دشمن صهیونیستی را شدت بخشیم. باید دامنه تحریم کالاهای آمریکایی و اسرائیلی در کشورهای حاشیه خلیج فارس گسترش یابد. من از مردم مصر درخواست می‌کنم و مسئولیت اخلاقی، اسلامی و انسانی را برای تحریم کالاهای آمریکایی و اسرائیلی به آنها یادآوری می‌کنم. ای ملت‌های عربی و اسلامی، صدای خود را در حمایت از مردم فلسطین بالا ببرید و خشم خود را از جنایات و ظلم آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و انگلیسی‌ها اعلام کنید.
 
عبدالملک الحوثی در ادامه با اشاره به مواضع محور مقاومت در قبال جنایات صهیونیست‌ها در غزه گفت: تشدید حملات رژیم صهیونیستی به لبنان، عزم و اراده برادران ما در حزب الله و پایداری، مقاومت و موضع ایمانی آنها را تقویت می‌کند. مقاومت مجاهدان عراقی و فرزندان حشد شعبی علیه رژیم صهیونیستی در حال تقویت است. فرزندان امت باید فعال و با نشاط باشند و تظاهرات و راهپیمایی‌ها را شدت بخشند و همیشه آماده باشند.
 
دبیرکل جنبش انصارالله در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: ما انشاالله از انجام هیچ کاری دریغ نکرده و با تجاوزات آمریکا مقابله خواهیم کرد. بدون شک هیچ تجاوز آمریکا بی‌پاسخ نخواهد ماند. پاسخ به هرگونه تجاوز آمریکا در سطح عملیاتی که اخیراً با بیش از ۲۴ پهپاد و چندین موشک انجام شد، باقی نخواهد ماند بلکه بیشتر از آن خواهد بود.
 
وی تأکید کرد: موضع یمن در جلوگیری از عبور کشتی‌های مرتبط با اسرائیل از دریای سرخ و هدف قرار دادن آنها بسیار مؤثر و تأثیرگذار است. عملیات‌های دریایی یمن خسارات هنگفتی را بر اقتصاد دشمن صهیونیستی وارد کرده و دامنه این خسارت‌ها به حامیان آن نیز امتداد یافته است. ملت یمن، ترسی از آمریکا ندارند و از کسانی نیستند که نهایت موضعگیری‌شان این باشد که آمریکا را خشمگین نکنند. ما از ناراحتی آمریکا، اسرائیل و انگلیس، بسیار خرسندیم. آمریکا و انگلیس همه تلاش خود را به کار می‌گیرند تا سایر کشورها را در ائتلاف خود علیه یمن شریک کنند، ولی هر کس خود را شریک حمله به ملت ما کند، بازنده خواهد بود.
انتهای پیام
captcha