حمله هوایی آمریکا و انگلیس به اهدافی در یمن
کد خبر: 4193461
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹

حمله هوایی آمریکا و انگلیس به اهدافی در یمن

آمریکا و انگلیس بامداد امروز حملات هوایی را علیه اهدافی در یمن انجام دادند.

حمله هوایی آمریکا و انگلیس به اهدافی در یمن

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، آمریکا و انگلیس بامداد امروز حملاتی را علیه مواضع انصارالله در یمن انجام دادند. یک مقام آمریکایی به الجزیره گفت که این حملات سایت‌های راداری، سکوهای پرتاب پهپاد، موشک‌ها و سایت‌های پایش ساحلی را هدف قرار دادند.

وی با بیان اینکه این عملیات پایان یافته است، افزود: اما ما این حق را برای خود محفوظ می‌داریم که در صورت ادامه تهدیدها پاسخ دهیم.

این مقام مدعی شد که حملات آمریکایی-انگلیسی به یمن به اهداف مورد نظر اصابت کرد و اینکه حملات علیه مواضع انصارالله در یمن با استفاده از کشتی‌ها، هواپیماهای جنگی و زیردریایی‌ها صورت گرفته است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا ادعا کرده است که حملات نیروهای آمریکایی و بریتانیایی به مواضع انصارالله در یمن در پاسخ به عملیات‌هایی بوده که آنها را «غیرقانونی، خطرناک و بی‌ثبات‌کننده» خواند.

آستین تصریح کرد: این حملات در یمن «توانمندی های در حوزه پهپادها، قایق های بدون سرنشین، رادارهای ساحلی و شناسایی هوایی» را هدف قرار دادند.

به نوبه خود، گرانت شاپس، وزیر امور خارجه بریتانیا در امور دفاعی اشاره کرد که هواپیماهای تایفون آنچه را که به عنوان حملات دقیق به دو هدف نظامی حوثی ها توصیف شده، انجام دادند.

وزیر دفاع بریتانیا در توئیتی در پلتفرم ایکس مدعی شد: تهدید جان بی گناهان و تجارت جهانی آنقدر زیاد شده است که این اقدام نه تنها ضروری بود، بلکه وظیفه ما حفاظت از کشتی ها و آزادی دریانوردی بود.

وزارت دفاع انگلیس در جزئیات اعلام کرد که چهار جنگنده تایفون با کمک یک هواپیمای سوخت‌رسان به یمن حمله کردند. این وزارتخانه افزود: هواپیماهای انگلیسی به یک پایگاه پرتاب پهپاد در شمال غرب یمن و پایگاهی برای پرتاب موشک‌های کروز و پهپادها در منطقه ابس حمله کردند. در بیانیه وزارت دفاع انگلیس آمده است که اولین نشانه ها نشان می دهد که توانایی آنها برای تهدید کشتی های تجاری ضربه خورده است.

وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که ائتلاف به رهبری آمریکا بیش از 12 حمله به اهدافی در یمن انجام شده است.

گمان می رود این حملات اولین حمله‌ای است که ایالات متحده علیه حوثی ها در یمن از سال 2016 انجام داده است.

انتهای پیام
captcha