واکنش‌ گروه‌‎های مقاومت به حملات آمریکا و‌ انگلیس علیه یمن
کد خبر: 4193466
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱

واکنش‌ گروه‌‎های مقاومت به حملات آمریکا و‌ انگلیس علیه یمن

حملات بامداد گذشته آمریکا و انگلیس با واکنش گستره گروههای مقاومت و‌‌ دیگر کشورها مواجه شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، نیروهای مقاومت فلسطینی به تجاوزات اتلاف آمریکایی و انگلیسی علیه یمن واکنش نشان دادند و جنبش جهاد اسلامی در این ارتباط اعلام کرد: «تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن برادر را به شدیدترین الفاظ محکوم می‌کنیم.»

جنبش جهاد اسلامی همچنین افزود: «ما به موضع شرافتمندانه و شجاع یمن درود می‌فرستیم، همه مواضع ناامیدکننده عربی را محکوم می‌کنیم و از مردم امت عربی و اسلامی می‌خواهیم وارد عمل شوند.»

ائتلاف امریکایی انگلیسی صبح جمعه حملاتی را علیه چندین شهر یمن انجام دادند. این حملات در حالی صورت گرفت که نیروهای نظامی یمن در چند هفته گذشته چندین کشتی که متعلق به رژیم صهیونیستی بوده یا به مقصد اراضی اشغالی در حرکت بودند را هدف قرار دادند تا به این وسیله حمایت خود از مردم غزه که زیر حملات ددمنشانه صهیونیست‌ها قرار دارند را نشان دهند. 

بعد از حملات بامداد امروز، روسیه خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی این موضوع شد.

حماس: هدف آمریکا سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های رژیم اشغالگر است

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن نقض آشکار حاکمیت این کشور است و واشنگتن و لندن مسؤول پیامدهای آن بر امنیت منطقه هستند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای به تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن واکنش نشان داد.

در بیانیه جنبش حماس تاکید شده است: تجاوز آشکار آمریکا و انگلیس و حمله هوایی و دریایی به یمن را به‌شدت محکوم می‌کنیم. ما این تجاوز را نقض آشکار حاکمیت یمن و تهدید برای امنیت منطقه‌ای می‌دانیم که شاهد نظامی‌گری آمریکا و انگلیس است.

در ادامه این بیانیه آمده است: هدف آمریکا و انگلیس از نظامی کردن دریای سرخ، حمایت از رژیم نازی صهیونیستی و سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های آن علیه ملت فلسطین و کل منطقه عربی است.

این جنبش تأکید کرد: تجاوز وحشیانه به یمن اقدامی تروریستی است که تحت تأثیر خواست و اراده رژیم اشغالگر صهیونیستی و سران افراطی و نازی آن انجام می‌شود. تجاوز به یمن نتیجه‌ای جز شعله‌ور ساختن و تشدید بیشتر تنش‌ها در منطقه ندارد و واشنگتن و لندن مسؤول عواقب آن هستند.

جنبش حماس در پایان بیانیه خود اعلام کرد: موضع کشور برادر یمن و ملت قهرمان آن را در حمایت از ملت فلسطین در جریان نبرد طوفان الاقصی را بسیار ارزشمند می‌دانیم.

حزب الله: حملات نشان دهنده مشارکت کامل آمریکا در فجایع غزه است

حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای حملات آمریکا و انگلیس به یمن را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه حزب الله آماده است: حزب الله تجاوز آشکار آمریکا و انگلیس به کشور برادر یمن و تعرض به امنیت، حاکمیت و مردم آزاده و شریف آن را که با تمام قدرت، شجاعت و مسئولیت در کنار مردم فلسطین و مقاومت دلیرانه آنها ایستاده و تمام تلاش خود را برای شکستن محاصره علیه غزه انجام دادند، به شدت محکوم می‌کند.

حزب الله در ادامه بیانیه خود افزود: تجاوز آمریکا به یمن بار دیگر نشان داد که آمریکا شریک کامل در فجایع و کشتارهای دشمن صهیونیستی در غزه و منطقه است. پس از این حمله بار دیگر ثابت شد که آمریکا از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند و ماشین کشتار و تخریب را در اختیارش قرار می‌دهد، بر تجاوز و جنایات آن سرپوش می‌گذارد و همه طرف‌ها در منطقه را که در مقابل رژیم اشغالگر ایستاده و از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کنند، مورد تهاجم قرار می‌دهد.

حزب الله در پایان بیانیه‌اش تأکید کرد: به یمن عزیز، ارتش ملی آن، مردم سرافرازش و رهبری بزرگوار این کشور درود می‌فرستیم و تأکید می‌کنیم که این تجاوز باعث تضعیف یمن نمی‌شود، بلکه بر قدرت، عزم و شجاعت آن برای مقاومت و دفاع از خود و ادامه مسیر حمایت از مردم فلسطین و باری رساندن به آرمان برحق و عادلانه آنها خواهد افزود.

کنار برادران یمنی ایستاده‌ایم

جنبش مجاهدان فلسطینی تاکید کرد از ملت و دولت و ارتش یمن به دلیل حمایت های بی دریغشان از آرمان فلسطین و یاری غزه قدردانی و اعلام می کنیم که کنار برادران یمنی خود ایستاده ایم.

جنبش مجاهدان فلسطینی در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: از ملت و دولت و ارتش یمن به دلیل حمایت های بی دریغشان از آرمان فلسطین و یاری غزه تحت هر شرایطی قدردانی و اعلام می کنیم که کنار برادران یمنی در برابر حملات وحشیانه و غیر اخلاقی ایستاده ایم.

این جنبش تاکید کرد: ما حملات آمریکایی به یمن را همچون حمله به کل جهان اسلام و کشورهای عربی می دانیم و آن را محکوم و اعلام می کنیم که این حملات در راستای سیاست های قلدرمابانه آمریکا است که همه کشورها و ملت های منطقه را به نابودی کشانده است. یمن بهای مواضع شرافتمندانه و اخلاقی و انسانی خود را در حمایت از غزه به نیابت از همه ملت های مسلمان پرداخت می کند.

انصارالله: حملات بی پاسخ نخواهد ماند

محمدعلی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن، ضمن وحشیانه و تروریستی خواندن تجاوز آمریکا و انگلیس به کشورش تأکید کرد که صنعا به آن پاسخ خواهد داد.

الحوثی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: حملات هوایی آمریکا و انگلیس به یمن، وحشیانه و تروریستی است و تجاوز عمدی و غیرقابل توجیه محسوب می‌شود که بازتاب دهنده خوی وحشیگری آنهاست.

وی افزود: آمریکا و انگلیس با این تجاوز بار دیگر ثابت کردند که آنها تجاوز به غزه را مانند تجاوز به یمن مدیریت و از رژیم تروریستی صهیونیستی حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: حملات آمریکا و انگلیس به یمن، تجاوزی آشکار و غیرقابل توجیه است و در زمانی انجام می‌شود که جهان در جستجوی راهی برای توقف نسل‌کشی در غزه است. این تجاوز بار دیگر بر حمایت آنها از رژیم صهیونیستی و تداوم جنایت در غزه تأکید کرد.

عضو شورای عالی سیاسی یمن خاطرنشان کرد: حملات هوایی آمریکا و انگلیس به یمن بی‌پاسخ نخواهد ماند و به یاری خداوند به آن پاسخ خواهیم داد و به‌زودی بیانیه‌ای در این خصوص صادر خواهد شد.

محمدعلی الحوثی در پایان پیام خود نوشت: زنده باد یمن عزیز، زنده باد فلسطین آزاد و ننگ و شرم بر آمریکا و انگلیس.

همچنین، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصار الله یمن در مصاحبه با الجزیره تأکید کرد که دامنه پاسخ به تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن به‌زودی گسترش خواهد یافت.

وی گفت که نیروهای مسلح یمن به تجاوز آمریکا و انگلیس پاسخ اولیه دادند و به‌زودی دامنه این پاسخ را گسترش خواهیم داد.

عبدالسلام در ادامه افزود: ما هیچ کشوری در جهان غیر از رژیم صهیونیستی را هدف قرار ندادیم. حمله به کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌های عازم فلسطین اشغالی را تا پایان تجاوز به غزه ادامه خواهیم داد.

وی تصریح کرد: هیچ ائتلافی در دریای سرخ وجود ندارد و تنها چیزی که هست، تجاوزگری آمریکا و انگلیس است. ما با کشورهای حاضر در ائتلاف آمریکایی تماس گرفتیم و آنها تأکید کردند که در تجاوز به یمن مشارکت ندارند.

عبدالسلام خاطرنشان کرد: موضع یمن در حمایت از غزه مؤثر بوده است و این مسأله باعث شد تا آمریکا علیه ما ائتلاف تشکیل دهد.

سخنگوی جنبش انصار الله همچنین گفت: در تجاوز آمریکا و انگلیس شماری از شهروندان یمنی شهید یا زخمی شدند و ما تلاش می‌کنیم آمارها را ثبت کنیم.

عبدالسلام در پایان تأکید کرد: طرفی که دریای سرخ را نظامی کرده است، مسؤولیت عواقب آن را به عهده خواهد داشت و بدون شک ما به تجاوز آمریکا و انگلیس پاسخ خواهیم داد.

جنبش نُجَباء: منافع ائتلاف در تیررس آتش همه گروه‌های مقاومت قرار خواهد گرفت

مقاومت اسلامی جنبش نُجَباء در بیانیه‌ای به تجاوز آمریکایی ـ انگلیسی واکنش نشان داد. در این بیانیه آمده است: تجاوز آمریکایی جدیدی علیه برادرانمان در یمن عزیز صورت پذیرفت که در نتیجه آن، غیرنظامیان و افراد بی‌گناه در برابر چشم جهانیان و با استقبال برخی سازشکاران و خائنان به شهادت رسیدند.

این بیانیه می افزاید: آمریکایی‌ها بار دیگر بر جنایتکار بودنشان صحه گذاشته و نشان دادند اهمیتی برای هنجارها و قوانین بین المللی قائل نیستند و صرفا بر مبنای نظام تک‌قطبی حرکت می‌کنند.

جنبش نُجَباء تاکید کرد: آمریکای شرور و اذناب خائن و سازشکار آن بدانند که در تیررس آتش سرتاسر جنبش‌های محور مقاومت خواهند بود و پس از امروز، دیگر، منافع آمریکا و سایر کشورهای عضو ائتلاف امنیت نخواهد داشت.  

در انتهای این بیانیه آمده است: ما در مقاومت اسلامی عراق دست در دست برادران مجاهدمان در انصارالله در جنگ آنها علیه استکبار و سرکشی آمریکایی، مترصد نیروهای دشمن خواهیم بود.

 

 

انتهای پیام
captcha