افتخارآفرینی حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری در پژوهش
کد خبر: 4194192
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵

افتخارآفرینی حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری در پژوهش

معاون پژوهش حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری از کسب رتبه چهارم کشوری از سوی حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری در عرصه پژوهش در فعالیت‌های دوازده‌گانه پژوهشی خبر داد.

مجتبی رئیسی، معاون پژوهش حوزه علمیه

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی رئیسی، معاون پژوهش حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به کسب رتبه چهارم کشوری از سوی حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری در عرصه پژوهش در فعالیت‌های دوازده‌گانه پژوهشی، اظهار کرد: معاونت پژوهش حوزه علمیه کشور براساس اطلاعات ارسالی مدارس و تأیید معاونان پژوهش و پیگیری ستاد، رتبه‌های پژوهشی استان‌ها را با کمال دقت احصا و اعلام می‌کند که این امتیازات انعکاس کاملی از فعالیت‌های میدانی پژوهش در حوزه‌های علمیه سراسر کشور به شمار می‌رود. 

وی به سازوکار رتبه‌بندی حوزه‌های علمیه در حیطه پژوهشی اشاره کرد و ادامه داد: رصد فعالیت‌های پژوهشی مدارس علمیه به صورت میدانی و بررسی مستندات این فعالیت‌ها دوره‌ای در دستور کار معاونت پژوهش حوزه علمیه قرار دارد که این مستندات جمع‌آوری و به ستاد ارسال شده و در ارزیابی‌ها مورد استناد قرار می‌گیرد. 

رئیسی بیان کرد: بر این اساس، فعالیت‌های پژوهشی مدارس علمیه در 12 زمینه مختلف شامل کانون‌های علمی، پژوهش‌های درسی، تحلیل‌ها، آثار جشنواره علامه حلی، کارگاه‌های دانش‌افزایی طلاب، برگزاری کارگاه‌های پژوهشی اساتید، نشریات مدرسه‌ای، نشست‌های علمی، کرسی‌های آزاداندیشی، نرم‌افزار فراکاوش، پژوهش‌های کاربردی و برگزاری جشنواره مدرسه‌ای رصد و ارزیابی می‌شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان اظهار کرد: طبق ارزیابی‌های انجام شده از فعالیت‌های دوازده‌گانه پژوهشی که در حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری انجام گرفته است، این استان حائز نمره 68 و رتبه چهارم و تنها 2 نمره اختلاف با رتبه نخست این ارزیابی شد.

انتهای پیام
captcha