حمله نیروهای یمنی به یک کشتی عازم فلسطین اشغالی
کد خبر: 4194291
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱

حمله نیروهای یمنی به یک کشتی عازم فلسطین اشغالی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در سخنانی از حمله به یک کشتی خبر داده است که مقصد آن فلسطین اشغالی بوده است.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه امروز سه‌شنبه از حمله به یک کشتی خبر داد که عازم بنادر فلسطین اشغالی بوده است.

سریع با اشاره به اینکه این حمله با چند موشک صورت گرفته است، گفت: پس از اینکه خدمه کشتی توجهی به هشدارها نداشتند، این حمله صورت گرفت.

وی همچنین تأکید کرد که نیروهای مسلح یمن همچنان مانع از عبور کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های عازم فلسطین اشغالی در دریاهای سرخ و عرب خواهند شد تا اینکه حمله به ملت فلسطین پایان یابد و محاصره آنان در هم شکند.

این فرمانده یمنی در پایان خاطر نشان کرد: نیروهای مسلح یمن به اقدامات دفاعی و هجومی خود ادامه خواهد داد که در دایره حق دفاع قانونی از یمن و همبستگی عملی با ملت مظلوم فلسطین است.

عبد العزیز بن حبتور، نخست وزیر دولت نجات ملی یمن هم امروز تأکید کرد که آمریکا، آغازگر حمله به این کشور بوده است و صنعا هم حق دارد به این تجاوز پاسخ دهد، ولی تعیین زمان و مکان آن بر عهده فرماندهی نظامی یمن است.

بن حبتور با بیان اینکه آمریکا از 9 سال پیش به صورت غیر مستقیم خون مردم یمن را ریخته و اکنون حمله مستقیم را آغاز کرده است، گفت: مسئله ما مشخص است؛ توقف حمله و محاصره برادرانمان در غزه.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه روز گذشته هم خبر داد که نیروهای این کشور، در جریان یک عملیات نظامی، یک کشتی متعلق به آمریکا را در خلیج عدن هدف قرار داده‌اند.

انتهای پیام
captcha