سبک زندگی شهید چمران برای دانشگاهیان تبیین شود
کد خبر: 4194321
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
مسئول ستاد تخصصی اقشار سپاه لرستان:

سبک زندگی شهید چمران برای دانشگاهیان تبیین شود

فریبرز حاتمی، شهید چمران را الگوی استاد تراز انقلاب اسلامی دانست و گفت: شخصیت و سبک زندگی و مدیریتی شهید چمران بیش از پیش برای دانشگاهیان معرفی و شناسانده شود.

فریبرز حاتمی، مسئول ستاد تخصصی اقشار سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، فریبرز حاتمی، مسئول ستاد تخصصی اقشار سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان، 26 دی‌ماه در آیین تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی دومین جشنواره علمی شهید چمران که در دانشگاه لرستان برگزار شد، در سخنانی شهید چمران را الگوی استاد تراز انقلاب اسلامی دانست و گفت: شخصیت و سبک زندگی و مدیریتی شهید چمران، بیش از پیش برای دانشگاهیان، معرفی و شناسانده شود.

وی افزود: بهتر است جشنواره علمی شهید چمران در سال آینده همچون امسال فقط محدود به اساتید نشود بلکه دانشجویان هم به نوعی مشارکت در این جشنواره داشته باشند و موضوعات جشنواره به‌گونه‌ای باشد که سایر اقشار و اصناف جامعه هم بتوانند در آن موضوعیت مشارکتی داشته باشند.

حاتمی با بیان اینکه باید ماهیت این‌گونه جشنواره‌ها به‌گونه‌ای باشد که در راستای مسائل، چالش‌ها و مشکلات جامعه به‌صورت حل‌المسائلی اجرا شود، اضافه کرد: جشنواره شهید چمران باید بتواند ظرفیت نخبگانی اساتید دانشگاه‌ها را تقویت کند.

وی با بیان اینکه موضوعات جشنواره همواره باید تمرکز خود را بر روی مسائل جامعه بگذارند تا خروجی عینی جشنواره از نوع جامعه‌محور باشد، اظهار کرد: نخبه فقط کسی نیست که رتبه علمی داشته باشد بلکه علاوه بر داشتن این رتبه‌ها و موفقیت‌های علمی، باید درباره مسائل پیرامون جامعه هم دغدغه داشته باشد و استاد بسیجی استادی است که نسبت به مسائل جامعه، دغدغه‌مند است و احساس مسئولیت می‌کند.

شهید چمران؛ الگوی بسیجی در عرصه‌های دانشگاهی

حجت‌الاسلام مجید مؤیدی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان نیز در این آیین با اشاره به اینکه براساس تعالیم حضرت امام(ره)، فرد بسیجی کسی است که تشخیص بدهد وظیفه‌اش در هر موقعیتی چیست و اهل حضور در همه صحنه‌ها در راستای تقویت اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران باشد، مقاومت امروز ملت یمن را مصداق اقدام و فعالیت بسیجی دانست و گفت: ملت مقاوم یمن به درستی تشخیص داده‌اند که وظیفه امروز، حمایت از مردم مظلوم فلسطین و حضور در صحنه مقاومت در برابر استکبار است.

وی الگوی بسیجی عمل کردن در عرصه‌های دانشگاهی و نظام آموزش عالی را شهید چمران دانست و افزود: اگر یک فرد دانشگاهی می‌خواهد بسیجی به معنی واقعی کلمه باشد باید رفتارش و سبک زندگی‌اش براساس سبک زندگی شهید چمران باشد؛ شهید چمران، همواره در مسیر ولایت‌مداری و جانفشانی برای دفاع از انقلاب اسلامی و کشور بود.

شهید چمران هیچ‌گاه شیفته مقام نشد

غلام‌حسین حسینی، رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان در این آیین در سخنانی ضمن تبیین ویژگی‌های شخصیتی، رفتاری، مدیریتی و علمی شهید چمران و اینکه شخصیت شهید چمران، تلفیقی از شجاعت، تعهد و تخصص در راه اهداف انقلاب اسلامی ایران بود، گفت: شهید چمران الگوی استاد تراز انقلاب اسلامی است که هیچ‌گاه در طول زندگی‌اش، شیفته منصب و پُست و مقام نشد.

در این آیین از برگزیدگان مرحله استانی دومین جشنواره علمی شهید چمران تجلیل شد.

اسامی برگزیدگان جشنواره، به این شرح است:

1- امین جمشیدی، برگزیده محور مقالات حوزه علوم پایه و کشاورزی؛ دانشیار گروه آموزشی زمین‌شناسی دانشگاه لرستان.

2- امیر حسینیان‌راد، برگزیده محور مقالات حوزه علوم انسانی و هنر؛ استادیار رشته جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری دانشگاه لرستان.

3- مجتبی گراوند، برگزیده محور جهادگران تبیین؛ دانشیار رشته تاریخ اسلام دانشگاه لرستان.

4- مهدی سلیمانی‌مطلق، برگزیده محور بسته سیاستی؛ استادیار رشته علوم و مهندسی آبخیزداری دانشگاه لرستان.

انتهای پیام
captcha