پختگی و عیار بالای تلاوت مرحوم مسجدی مثال‌زدنی بود
کد خبر: 4194382
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
علی‌اکبر ملکشاهی:

پختگی و عیار بالای تلاوت مرحوم مسجدی مثال‌زدنی بود

قاری بین‌المللی کشورمان با بیان اینکه مرحوم حمیدرضا مسجدی یکی از قاریان و اساتید پرتوان، خوش‌لحن و شایسته کشور بود، گفت: فصاحت و استحکام تلاوت مرحوم مسجدی، وی را در زمره قراء ممتاز دهه ۶۰ قرار داده بود و پختگی و عیار بالای تلاوت وی انصافاً مثال‌زدنی بود.

علی‌اکبر ملکشاهی استاد و قاری بین‌المللی

علی‌اکبر ملکشاهی، استاد و قاری بین‌المللی در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با تسلیت درگذشت حمیدرضا مسجدی از قاریان برجسته استان کرمانشاه اظهار کرد: استاد مسجدی بلاشک یکی از قاریان و اساتید پرتوان، خوش‌لحن و شایسته کشور بود.

وی افزود: تا پیش از اینکه حقیر و دیگر دوستان کرمانشاهی در عرصه‌های قرآنی مطرح شویم، مرحوم مسجدی از برجسته‌ترین قراء استان و کشور بودند و زمانی در سطح کشور اسم کرمانشاه می‌آمد نام وی تداعی می‌شد. فصاحت و استحکام تلاوت مرحوم مسجدی، وی را در زمره قراء ممتاز دهه ۶۰ قرار داده بود و پختگی و عیار بالای تلاوتشان انصافاً مثال‌زدنی بود.

این استاد برجسته قرآن یادآور شد: مرحوم مسجدی در سال ۶۳ در جمع قراء کشورمان برای سفر حج با شایستگی انتخاب شدند؛ وی سوره نساء استاد شحات انور را که تلاوتی بسیار فاخر و ممتاز است و در آن زمان تنها تلاوتی بود که از این استاد در اختیار قاریان ایرانی بود را بسیار دقیق و ممتاز تلاوت می‌کرد و در آن زمان من ندیدم کسی به خوبی و زیبایی وی این تلاوت را تقلید کند.

ملکشاهی با اشاره به برخی از صفات مرحوم مسجدی گفت: استاد، انسانی متواضع و خوش‌اخلاق و بسیار صاف و زلال و بی‌آلایش و بی‌تکلف بود و خاطرات نیکی را در ذهن اهالی قرآن به یادگار گذاشته است. نبود استاد مسجدی برای استان و بلکه کشور بسیار غم‌بار است و دوستان و اساتید پیشکسوت هرگز خاطرات شیرین بودن با وی را فراموش نمی‌کنند.

انتهای پیام
captcha