فیلم‌هایی سینمایی سیما رنگ غزه به خود گرفت + فیلم
کد خبر: 4194472
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
با فیلم‌های پایان هفته تلویزیون

فیلم‌هایی سینمایی سیما رنگ غزه به خود گرفت + فیلم

در پایان هفته، شبکه‌های مختلف سیما، فیلم‌های سینمایی متعددی را روی آنتن می‌فرستند. در این میان آثاری نظیر؛ «بازمانده»، «فیلادلفی»، «حانیه» و ...موضوع فلسطین را محور قرار داده‌اند.

غزه

به گزارش ایکنا، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «ریشه در خون»، «حانیه»، «چشمان آبی زهرا»، «راه نجات»، «لبنان عشق من»، «تنگنا»، «بازمانده» و... پنجشنبه و جمعه 28 و 29 دی ماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه یک سیما

فیلم سینمایی «ریشه در خون» به کارگردانی «سیروس الوند»، جمعه 29  دی ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: در پاییز سال 1343 در یکی از شهرهای شمال ایران، جوانی به نام رسول علیه رژیم فعالیت می‌کند. او در یک درگیری با ماموران امنیتی زخمی می‌شود و به جنگل می‌گریزد. در جنگل، با پیرمرد هیزم‌شکنی به نام شیر علی آشنا می‌شود. فرامرز قریبیان، اکبر زنجانپور، حمید طاعتی و زنده یاد نعمت‌اله گرجی در فیلم سینمایی «ریشه در خون» بازی کرده‌اند.

شبکه دو سیما

فیلم تلویزیونی «حانیه» به کارگردانی سیدجلال دهقانی اشکذری، بامداد پنجشنبه 28 دی ساعت از شبکه دو سیما پخش می‌شود. این فیلم داستان ستوانی به نام سعید را در فاصله زمانی قبل از انقلاب تا پیش از فرار شاه در یزد روایت می‌کند. سعید در خانه سیدجعفر که یکی از بازاریان انقلابی این شهر است، سکونت می‌کند. عباس غزالی، جعفر دهقان، محمد کاسبی، هستی مهدوی فر، الهام چرخنده، رزیتا غفاری و سیما خضرآبادی فیلم تلویزیونی «حانیه» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

پنجشنبه / فیلم‌هایی سینمایی تلویزیونی رنگ غزه به خود گرفتند + فیلم

فیلم تلویزیونی «چشمان آبی زهرا» به کارگردانی علی درخشی، جمعه 29 دی ساعت 8 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. خلاصه داستان فیلم از این قرار است که: یکی از مقامات بلند پایه رژیم صهیونیستی که فرزندی با ناهنجاری‌های ظاهری و ژنتیکی بسیار دارد؛ برای جابه‌جایی اعضای بدن فرزندش تلاش می‌کند. او گروهی را مأمور کرده تا به بهانه شیوع نوعی بیماری چشمی و معاینه کودکان اردوگاه‌های فلسطینیان، فرد مناسبی را یافته و چشمانش را به فرزند او پیوند بزنند. جهانبخش سلطانی، حسین معلومی، جمشید جهانزاده، سومیتا حسام، علیرضا نجف زاده و آتوسا رجبی در فیلم تلویزیونی «چشمان آبی زهرا» هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «راه نجات» به کارگردانی «راما قویدل» جمعه 29 دی ساعت 16 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. این فیلم با بازی نادین سلامه و امانه والی؛ داستان مقاومت فلسطینیان در مقابل اسرائیل را در قالب یک خانواده نشان می دهد. مها، مربي جوان و مهربان پرورشگاه بهشت در غزه است. بچه های پرورشگاه هم علاقه زیادی به او دارند. اسرائیلی ها قصد دارند مزرعه پدر مها را تخریب کرده و آنجا شهرک سازی کنند اما خانواده مها مقاومت کرده و اجازه این کار را نمی دهند.

پنجشنبه / فیلم‌هایی سینمایی تلویزیونی رنگ غزه به خود گرفتند + فیلم

فیلم سینمایی «لبنان عشق من» به کارگردانی حسن کاربخش، جمعه 29 دی ساعت ۲۴:۰۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در این فیلم با بازی ورت جنینو، مجدی مشمشی، حسن حمدان، علی طاهان، برنادت صدیب و عایده ناصر خواهیم دید: ماری، دختری فرانسوی از گروه صلیب سرخ فرانسه به کمک آسیب دیدگان جنگ نیروهای اسراییلی و مسلمانان در لبنان آمده است. او و همکارانش هنگامی که تعدادی از بچه های بی سرپرست را از خیابان جمع کرده اند، توسط نیروهای اسراییلی در جاده متوقف می‌شوند.

شبکه سه سیما

فیلم تلویزیونی «تنگنا» به کارگردانی علی‌رضا بذرافشان، پنجشنبه 28 دی ساعت 10 از شبکه سه سیما پخش می‌شود. در این فیلم خواهید دید: شخصي به نام هادی با 25 کيلوگرم کوکائين با کشتن يک پليس فرار می‌کند و شخصی را گروگان می‌گيرد و سوار ماشينش می‌شود اما بلافاصله می‌فهمد او پيمان دوست قديمی‌ش است. پيمان او را خانه خودش می‌برد و در آنجا هادی با پونه خواهر پيمان روبه رو می‌شود و به ياد می‌آورد که از او خواستگاری کرده بود. شهاب حسینی، نیما رئیسی، سروش صحت، جعفر دهقان و رضا توکلی در فیلم تلویزیونی «تنگنا» هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «فرحه» به کارگردانی «دارین سلام»، جمعه 29 دی ساعت 10 به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود. داستان این فیلم با بازی علی سلیمان، اشرف برهم و کرم طاهر؛ در روستای الطنطوره در شمال فلسطین اشغالی و برای دختری ۱۴ ساله با همین نام رخ می‌دهد که در یک انباری پنهان شده است. او در روزهای طولانی که در این انباری به سر می‌برد شاهد اتفاقات وحشتناکی است که توسط گروه‌های صهیونیست و با همراهی افسران انگلیسی نسبت به یک خانواده فلسطینی انجام می‌شود.

شبکه کودک

فیلم سینمایی «باران» به کارگردانی مجید مجیدی، چهارشنبه 27 دی ساعت 19 از شبکه امید پخش خواهد شد. در این فیلم خواهید دید: لطیف، کارگر جوان آذری، همراه دیگر هم ولایتی‌های خود در کنار عده‌ای کارگر افغان، در یکی از برج‌های در حال ساخت شهر تهران کار می‌کند. سقوط نجف (یکی از کارگران افغانی) از طبقه دوم، موجب می‌شود پسر او رحمت، برای تأمین معاش خانواده، جای پدر را بگیرد؛ امّا به دلیل جثّه ضعیفش، مسئولیت خرید غذا و کارهای آشپزخانه به عهده او گذارده می‌شود. بدین ترتیب، کار آسان خود را از دست می‌دهد و مدام برای رحمت، درد سر درست می‌کند. حسین عابدینی، رضا ناجی، زهرا بهرامی، حسین رحیمی، غلامحسین بخشی و حسین محجوب در فیلم سینمایی «باران» ایفای نقش کرده‌اند.

پنجشنبه / فیلم‌هایی سینمایی تلویزیونی رنگ غزه به خود گرفتند + فیلم

شبکه افق

فیلم تلویزیونی «فیلادلفی» به کارگردانی اسماعیل رحیم‌زاده و سیدمجتبی اسدی پور»، جمعه 29 دی ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه افق پخش خواهد شد. این فیلم درباره گروهی است که برای انجام فعالیت‌های بشردوستانه تصمیم می‌گیرند تا آذوقه و وسایل پزشکی را از طریق تونل‌های زیرزمینی گذرگاه رفح به محاصره شدگان غزه برسانند. علی اوسیوند، محمد عمرانی، زنده یاد عزت‌الله جامعی، فلور نظری، آرمان فروغی مقدم، فخرالدین صدیق‌شریف و چنگیز وثوقی در فیلم تلویزیونی «فیلادلفی» ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه سلامت (زیرنویس ویژه ناشنوایان)

فیلم سینمایی «بازمانده» به کارگردانی سیف‌الله داد، پنجشنبه 28 دی ساعت 22 از شبکه فراتر پخش خواهد شد. داستان فیلم با بازی سلما المصری، جیانا عید، بسام کوسا، جمال سلیمان و غسان مسعود؛ درباره اشغال شهر حیفا در سال 1948 در فلسطین اشغالی است؛ پزشکی به نام سعید همراه با همسرش و نوزادشان فرهان قصد سفر دارند. سعید، تروریست اسرائیلی به نام شمعون را که همبازی دوره کودکی‌اش بوده، در ایستگاه راه‌آهن با چمدانی حاوی بمب می‌بیند.

انتهای پیام
captcha