حزب راست‌گرای افراطی در سوئد خواستار تخریب مساجد شد
کد خبر: 4194490
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷

حزب راست‌گرای افراطی در سوئد خواستار تخریب مساجد شد

رهبر یک حزب راست‌گرای افراطی در سوئد خواستار تخریب مساجدی در این کشور که به ادعای او باعث نفرت‌پراکنی هستند، شد.

به گزارش ایکنا به نقل از القاهره 24، جیمی آکسون، رهبر حزب راست‌گرای افراطی دموکرات‌های سوئد، از دولت سوئد خواست تا مساجدی که طبق ادعای او نفرت را تبلیغ می‌کنند، تخریب کند.

طرح این سخنان باعث جنجال زیادی در سوئد شده است؛ کشوری که شاهد افراط‌گرایی شدید علیه اسلام و مسلمانان است.

به گفته رسانه‌های سوئدی، آکسون در سخنان خود گفته است که خواستار تخریب مساجدی است که نفرت ضد یهودیان یا ضد دموکراسی سوئدی را گسترش می‌دهند.

فراخوان آکسون به دلیل درخواست افراطی او که نفرت علیه دین اسلام و مقدسات اسلامی را تحریک می‌کند، جنجال زیادی در سوئد برانگیخت و باعث شد اولف کریسترسون، نخست وزیر سوئد در مورد درخواست او واکنش نشان دهد.

نخست وزیر سوئد با رد درخواست آکسون گفت که این یک پیشنهاد توهین‌آمیز است. ما در سوئد ساختمان‌های مذهبی را تخریب نمی‌کنیم.

جیمی آکسون 43 ساله، فعالیت‌ خود را در سال 1997 و با کار در سازمان ملی دموکرات‌های سوئد آغاز کرد؛ زمانی که وی به عضویت هیئت مدیره حزب انتخاب شد.

آکسون سمت‌های مختلفی داشته است؛ او در بخش ارتباطات حزب، جایی که تولید تبلیغات و ارتباطات مطبوعاتی را مدیریت می‌کرد، فعال بود. اولین سمت سیاسی او در حزب در سال 1998 بود؛ زمانی که او به عضویت شورای شهرداری سولفسبورگ انتخاب شد. وی در سال 2005، به عنوان رئیس حزب انتخاب شد و تحت رهبری او، دموکرات‌های سوئد به یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین احزاب در سیاست سوئد تبدیل شدند.

انتهای پیام
captcha