شکایت بنزما از وزیر کشور فرانسه
کد خبر: 4194499
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹

شکایت بنزما از وزیر کشور فرانسه

کریم بنزما، فوتبالیست فرانسوی از وزیر کشور فرانسه که وی را به داشتن ارتباط با اخوان‌المسلمین متهم کرده، شکایت کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از یورو نیوز، وزیر کشور فرانسه که الجزایری الاصل نیز هست با انتشار پستی در پلتفرم ایکس از ستاره سابق باشگاه رئال مادرید اسپانیا و برنده توپ طلا در سال 2022 انتقاد کرده بود. علت این انتقاد موضع کریم بنزما در حمایت از مردم غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی بود.

در همین رابطه رسانه‌ها در پاریس گزارش دادند که کریم بنزما، علیه جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه که این بازیکن فرانسوی را به داشتن ارتباط با اخوان‌المسلمین متهم کرده بود، به اتهام افترا شکایت کرده است.

وکیل بنزما، شکایت خود را به دادگاه دادگستری جمهوری داد زیرا تنها دادگاهی است که می‌توان در آن از اعضای دولت شکایت کرد.

دارونین این بازیکن را به دلیل عدم همدردی با اسرائیلی‌هایی که در 7 اکتبر در جریان عملیات طوفان الاقصی مورد حمله حماس قرار گرفتند، سرزنش کرده بود.

انتقادهای راست‌گرایان فرانسوی حتی از این هم فراتر رفت و برخی خواستار لغو تابعیت بنزما، که در فرانسه متولد شده است، شدند.

بنزما در شکایت خود، سخنانی را که وزیر علیه خود به زبان آورده بود، محکوم کرد و گفت که آن‌ها به اعتبار او ضربه زده‌اند. وی دارونین را متهم کرد که به دلیل اتهام رابطه بین او و اخوان المسلمین، به او افترا زده است.

در آن مقطع، اظهارات وزیر کشور فرانسه سروصدای زیادی در طبقه سیاسی فرانسه به‌ویژه چپ گرایان ایجاد کرد که او را به سوء استفاده از توییت بنزما برای اهداف انتخاباتی متهم کردند. این همان موضعی است که وکیل بنزما در 20 اکتبر گذشته در یک کانال فرانسوی اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha