عصر شعر بین‌المللی «غزه» در قم برگزار شد
کد خبر: 4195036
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹

عصر شعر بین‌المللی «غزه» در قم برگزار شد

عصر شعر بین‌المللی غزه با حضور شاعرانی از کشورهای مختلف، به همت و میزبانی شهرداری قم برگزار شد.

عصر شعر بین‌المللی غزهبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عصر شعر بین‌المللی غزه به مناسبت گرامیداشت غزه به‌عنوان نماد مقاومت، با حضور سقائیان نژاد شهردار قم، محرری رییس شورای اسلامی شهر، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مشرف، معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، استاد فلاحی از شاعران آیینی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمدی میانجی، رئیس مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی جامعة‌المصطفی(ص)، اشعری رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان قم و دیگر مسئولان، شامگاه 30 دی‌ماه در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد.

این عصر شعر بین‌المللی با محوریت انتقام طوفان الاقصی و بیان تراژدی واقعی و تلخ کشتار فجیع کودکان توسط رژیم صهیونیستی برگزار شد.

در این برنامه فرهنگی که با حضور شاعران، هنرمندان و میهمانانی از ایران، فلسطین، عراق، یمن، هندوستان، آذربایجان، لبنان، پاکستان، بحرین، افغانستان، مصر و سوریه برگزار شد، اشعاری با محوریت مقاومت مردم غزه، مبارزه با استکبار و صهیونیست و محکومیت جنایات فجیع رژیم غاصب اسرائیل به زبان‌های فارسی، عربی، پستو و هندی سروده شد.

همخوانی گروه بین‌المللی سرود غدیر متشکل از یادگاران و جانبازان دفاع مقدس با ارائه سرود عهدالجبار با شهدای راه قدس، مقاومت، شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس به زبان عبری و عربی از دیگر برنامه‌های ارائه‌شده در این عصر شعر بود.

شرایط امروز غزه دردناک اما امیدوارکننده است

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار قم طی سخنانی به مسئله فلسطین بویژه مردم مظلوم و مقتدر غزه پرداخت و گفت که عملیات طوفان الاقصی و مقاومت مردم غزه باعث وحدت جهان اسلام شده و ثمره این درخت نیز قطعا میوه شیرین صلح خواهد بود.

وی با بیان اینکه آنچه امروز در غزه می‌گذرد، دل وجدان‌های بیدار جهان را به درد آورده است، به اشعار به خوانش گرفته شده از سوی شاعران در این محفل اشاره کرد و گفت: اشعار شاعران محفل با زبان‌های مختلف گویای مصایب تلخ غزه است.

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار قم

شهردار قم شرایط امروز غزه را بسیار دردناک و اما امیدوارکننده و الهام‌بخش دانست و گفت: امروز جهان شاهد وحدت میان جامعه اسلامی است. امروز دشمنانی که به دنبال تفرقه‌افکنی و بر هم زدن وحدت جهان اسلام هستند و می‌خواهند با این کار بر مسلمانان سیطره پیدا کنند، شکست خورده‌اند.
 
سقائیان‌نژاد به این نکته اشاره کرد که وحدت جهان اسلام نتایج بزرگی خواهد داشت و همچون درختی است که ثمره ی آن صلح و صفا خواهد بود.

کلانترزاده، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم در این مراسم با بیان اینکه این عصر شعر با همکاری جامعه المصطفی برگزار شد، بیان کرد: غزه این روزها نماد مقاومت است و کودکان آن در کنار شیرمردان و شیرزنان، اوج رشادت را به منصه ظهور رسانده‌اند.

کلانترزاده

وی با اشاره به اینکه غزه برای ما همان روز شریف قدس است، گفت: آن کودک غزه در چه مدرسه و مکتبی درس خوانده است که در اوج ناباوری و در حالی که پدر و مادر و نزدیکان خود را از دست داده است، ولی پرقدرت، از خدا و قرآن و توکل می‌گوید؟ این برای ما درس دارد و به معنای نماد مقاومت بودن مردم غزه است.

همچنین حاضران در جلسه یاد شهدای حمله امروز رژیم غاصب اسرائیل به محل حضور مستشاران نظامی ایران در دمشق سوریه را گرامی داشتند؛ در پایان از شعرای حاضر با حضور شهردار قم و دیگر مسئولان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha