تخریب هزار مسجد و شهادت صد عالم دینی در جنگ غزه
کد خبر: 4195247
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲

تخریب هزار مسجد و شهادت صد عالم دینی در جنگ غزه

وزارت اوقاف غزه اعلام کرد از آغاز حملات اسرائیل به این منطقه تاکنون بیش از هزار مسجد تخریب شده و صد فعال دینی به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، وزارت اوقاف و امور مذهبی غزه اعلام کرد که در طول جنگ غزه و ادامه جنایات ارتش رژیم صهیونیستی هزار مسجد و ده‌ها قبرستان  را تخریب کرده و بیش از 100 واعظ را از هفتم اکتبر گذشته به شهادت رسانده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اشاره کرد که از 1200 مسجد موجود در غزه، 100 مسجد به طور کامل یا جزئی تخریب شده‌اند. برخی از این مساجد صدها سال قدمت داشتند.

وزارت اوقاف غزه افزود بازسازی این مساجد حدود 500 میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

در ادامه بیانیه این وزارتخانه آمده است: عملیات قتل عام نیروهای اسرائیلی منجر به شهادت بیش از 100 مبلغ از جمله علمای دینی، وعاظ، ائمه جماعات مساجد، مؤذنان و حافظان قرآن شده است.

بر اساس آنچه در این بیانیه آمده است، نیروهای اشغالگر صهیونیستی به تخریب ده‌ها قبرستان و نبش قبر ادامه می‌دهند که این امر ناقض مبانی بشری و قوانین بین‌المللی است. این وزارتخانه گزارش داد که قبرستان‌های اضطراری در شهرهای غزه به طور کامل پر شده است که منجر به کمبود فضا برای تدفین شده و آنها مجبور شدند شهدا را در مکان‌های عمومی مانند پیاده‌روها، داخل منازل، بازارها، مدارس و حیاط بیمارستان دفن کنند. 

این بیانیه تأیید کرد که اشغالگران صهیونیستی در بخشی از جنایات خود، کلیسای ارتدکس یونانی، چندین تأسیسات اداری، کمیته‌های زکات، مدارس آموزش قرآن و مقر بانک اوقاف را ویران کردند.

این وزارتخانه در پایان بیانیه خود با تأکید بر ضرورت حمایت امت عربی و اسلامی و وجدان‌های بشری از مردم غزه، از انسان‌های آزاده و شریف خواست تا به مسئولیت خود در قبال برادران خود در نوار غزه عمل کنند.

اسرائیل از 7 اکتبر 2023 جنگی ویرانگر را علیه غزه آغاز کرده است که تا دیروز یکشنبه منجر به کشته شدن 25105 فلسطینی و زخمی شدن 62681 نفر دیگر شده که بیشتر آنها کودک و زن بودند. بر اساس گزارش‌های فلسطینی و بین‌المللی، این جنگ همچنین باعث آوارگی حدود 1.9 میلیون نفر یا بیش از 85 درصد جمعیت بر اثر تخریب گسترده خانه‌ها و زیرساخت‌ها شده است.

انتهای پیام
captcha