تدفین شهدا در گلزار بهشت فاطمه (س) و معصومه (س) زنجان با تصویب شورای تامین
کد خبر: 4195453
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹

تدفین شهدا در گلزار بهشت فاطمه (س) و معصومه (س) زنجان با تصویب شورای تامین

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از تصویب بدون مانع بودن تدفین شهدا در گلزار شهدای بهشت فاطمه (س) گلزار بالا و بهشت معصومه (س) گلزار پایین در شورای تامین زنجان خبر داد.

گلزار شهدا

به گزارش ایکنا از زنجان و به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، عباس برزگر، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، اظهار کرد: طبق این مصوبه، از این پس انتخاب محل تدفین شهدا حسب درخواست خانواده شهدا در بهشت زهرا (س)، فاطمه (س) و معصومه (س) زنجان انجام خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: در راستای مطالبه و پیگیری تعداد زیادی از خانواده شهدا مبنی بر رفع مشکلات شرایط کرونایی و سایر موانع، فراهم بودن فضای کافی برای تدفین شهدا، مصوبه شورای تامین برای این اقدام گرفته شد.

وی با بیان اینکه پیگیری امکان تدفین در گلزار شهدای بهشت فاطمه (س) و معصومه (س) از سال گذشته در دستور کار بود، گفت: براساس این مصوبه، از این پس تدفین شهدا در قطعه شهدای گلزار حضرت فاطمه (س) و حضرت معصومه (س) و برپایی مراسم تشییع شهدا به دلیل کوتاه بودن مسیر تشیع در آرامستان در مسیر خیابان امام که مطالبه خانواده شهدا بود، بدون مانع خواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اظهار کرد: در راستای جلب رضایت خانواده‌های معظم شهدا و با هدف ارج نهادن به مقام شامخ شهدای مدفون در بهشت زهرا (س) در جلسه شورای تامین مقرر شد، تمهیدات و اقدامات متناسب با شأن و منزلت این عزیزان از جمله ساماندهی و ایجاد یادمان شهدا به‌عنوان نگینی در این آرامستان و اقدامات دیگر پس از گرفتن مجوزهای لازم به‌صورت جدی پیگیری شود.

برزگر خاطرنشان کرد: برگزاری یادوراه شهدا، مراسم وداع با شهدا و تشییع این قهرمانان وطن در مرکز شهر، در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و عطرآگین کردن فضای شهر به عطر شهدا از جمله اهداف فرهنگی مسؤولان است.

انتهای پیام
captcha