رونق حلقه‌های قرآنی در اردوگاه‌های آوارگان غزه
کد خبر: 4195527
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳

رونق حلقه‌های قرآنی در اردوگاه‌های آوارگان غزه

مردم غزه با وجود آوارگی و جنایات اسرائیل علیه این منطقه، با شور و اشتیاق خاصی در مراکز حفظ و روخوانی قرآن کریم که در اردوگاه‌ها تشکیل می‌شود استقبال کرده‌اند.

به گزارش ایکنا، به نقل از آناتولی، آوارگی مردم غزه و نسل‌کشی صهیونیست‌ها در این منطقه که از اکتبر گذشته تاکنون ادامه داشته است، مانع از سرگیری مجدد کار مراکز حفظ قرآن توسط فلسطینی‌ها نشده است آنها در داخل اردوگاه‌ها و پناهگاه‌ها در شهر رفح که بیشترین تعداد آوارگان را در مقایسه با بقیه شهرهای نوار غزه دارد کلاس‌های آموزش قرآن را برگزار می‌کنند.

در هر پناهگاه، داوطلبان فلسطینی چادر یا اتاقی را برای حفظ و آموزش قرآن کریم اختصاص داده‌اند و این خیمه‌ها و اتاق‌ها شاهد حضور تعداد زیادی از قرآنآموزان از همه سنین به ویژه کودکان و زنان است.

 در مدرسه قدس که هزاران آواره را در خود جای داده است، انتصار العرابید معلم قرآن، هر روز ده‌ها کودک را در محافل جمع می‌کند تا حفظ قرآن و روخوانی را به آنها آموزش دهد. کلاس‌های این کودکان به دلیل وقفه تحصیلی از ابتدای جنگ برگزار نشده است.

محمود صیام، 7 ساله در گوشه‌ای از یک خیمه به سختی تلاش می‌کند تا سوره نباء در جزء سی‌ام قرآن را حفظ کند و به این ترتیب حفظ کل جزء را در یک هفته پس از عضویت در مرکز حفظ به پایان رساند.  صیام می‌گوید: ما سعی می‌کنیم اوقات فراغت خود را با حفظ قرآن پر کنیم، چون 3 ماه است که مدرسه نرفته‌ایم. وی افزود: حفظ کل جزء آخر قرآن را تمام کردم و از فردا حفظ جزء بیست و نهم را آغاز می‌کنم و امیدوارم هر چه زودتر حفظ کل قرآن را به پایان برسانم.

عبدالمطی الاخرس، رئیس مرکز حفظ قرآن دارالاتقان در شهر رفح، می‌گوید که سازمان او 70 مرکز حفظ را در اردوگاه‌ها و مراکز پناهنگان در این شهر ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان می‌کند که این مراکز با استقبال گسترده آوارگان مواجه شده است و اکنون هزاران قرآن‌آموز در هر سنی، از کودک، بزرگسال و زن را شامل می‌شود. وی افزود: همه در اینجا به حفظ و فراگیری قرآن کریم علاقه‌مند هستند و همه می‌دانند که تمسک به قرآن راه رهایی از این مصیبتی است که مردم ما دچار آن شده‌اند.

انتهای پیام
captcha