صحن و سرای امیرالمؤمنین(ع) در شب میلاد + عکس
کد خبر: 4195707
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶

صحن و سرای امیرالمؤمنین(ع) در شب میلاد + عکس

خادمان حرم امام علی(ع) در آستانه سالروز میلاد امیرالمؤمنین پس از شست‌وشوی ضریح مطهر با هزاران شاخه گل، صحن و سرای حرم مطهر علوی را تزئین و با نصب پارچه‌نوشته‌هایی به همین مناسبت آذیبن‌بندی کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از آستان مقدس علوی، خادمان شاغل در بخش مراقبت و آذین‌بندی حرم مطهر امام علی(ع) با نصب تاج‌های گل حرم حضرت امیرالمؤمنین(ع) را آذین‌بندی کردند.

به همین مناسبت صحن و سرای حرم امام علی(ع) در آستانه 13 رجب (برابر با فردا، 5 بهمن) و سالروز میلاد این امام همام علاوه بر تاج و سبدهای گل با 2500 شاخه گل رز زینت داده شد.

حرم مطهر پس از شست‌وشو و خشک شدن با فرش‌های جدید مفروش شد.

صحن و سرای امیرالمؤمنین(ع) در شب میلاد + عکس

صحن و سرای امیرالمؤمنین(ع) در شب میلاد + عکس

صحن و سرای امیرالمؤمنین(ع) در شب میلاد + عکس

با آماده‌شدن فضا برای گل‌آرایی ضریح، درهای ورودی به ضریح باز و زائران به این مکان مقدس مشرف و عملیات گل‌آرایی صحن‌ها، ایوان نجف و محوطه بیرونی حرم روز گذشته، 3 بهمن انجام شد.

هرساله هزاران زائر از عراق و دیگر کشورهای جهان به حرم حضرت علی (ع) در نجف اشرف می‌روند تا سالروز ولادت آن حضرت و گذشت بیش از ۱۴۰۰ سال از ورود ایشان به کوفه را گرامی بدارند.

نیروهای امنیتی عراق از اتخاذ تدابیر شدید امنیتی به منظور حفظ امنیت مراسم خبر داده‌اند. از سویی موکب‌های پذیرایی از زائران نیز برپا شده است و پیش‌بینی می‌شود تعداد زائران هم‌زمان با ۱۳ رجب و سالروز ولادت امیرالمؤمنین، حضرت علی(ع) به شکل قابل‌توجهی افزایش یابد.

روز ۱۳ ماه رجب از روزهایی است که در کنار سایر اعمال مستحبی و پرفضیلت این ماه، نماز ویژه‌ای نیز برای این روز توصیه شده است.

این نماز ویژه دو رکعت است که توصیه شده است در روز سیزدهم ماه‌های رجب، شعبان و رمضان اقامه شود. البته برای روزهای چهاردهم و پانزدهم ماه‌های رجب، شعبان و رمضان میز نماز مستحبی توصیه شده است.

البته سیزدهم ماه رجب روز اول از ایام البیض است و ثواب بسیاری برای روزه این روز و دو روز بعد وارد شده و اگر کسی قصد انجام اعمال اُمّ داوُد را دارد باید این روز را روزه بگیرد.

انتهای پیام
captcha