اهدای قرآن به مردم هلند در واکنش به اسلام‌ستیزی‌ها
کد خبر: 4195738
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶

اهدای قرآن به مردم هلند در واکنش به اسلام‌ستیزی‌ها

مسلمانان هلند در پی اقدام رهبر حزب افراطی این کشور برای هتک حرمت این کتاب مقدس، نسخه‌هایی از قرآن را به رایگان بین مردم این کشور توزیع کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از  islam21c،  مسلمانان هلند پس از تلاش نافرجام اخیر یک حزب افراطی این کشور برای هتک حرمت قرآن نسخه‌های رایگان قرآن کریم را بین مردم توزیع کردند.

دو هفته قبل پلیس هلند به مسلمانانی که سعی در جلوگیری از سوزاندن قرآن کریم در ملأعام توسط افراط‌گرایان راست‌گرا در شهر آرنهم هلند داشتند، حمله کرد.

ادوین واگنسفلد، رئیس گروه افراطی پگیدا، اقدام به قرآن‌سوزی در مرکز این شهر کرد که باعث شد مسلمانان سعی کنند با زور مانع از این کار او شوند، اما پلیس آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار داد و سپس ضمن محافظت از این فرد افراط‌گرا، او را سوار ماشین پلیس کرد.

حدود ۱۰ نفر از تندروهای گروه پگیدا در مراسم آتش زدن قرآن و تحریک مسلمانان در این شهر شرکت کردند و پلیس اعلام کرد که سه مسلمان را دستگیر کرده است. در بیانیه شهردار این شهر آمده بود که سوزاندن قرآن اقدامی غیرقانونی محسوب نمی‌شود و پیش‌تر مجوز آن دریافت شده است.

در یک بیانیه مطبوعاتی مشترک، دو سازمان اسلامی Daliel و Waaromislam، که کمپین اهدای قرآن را راه‌اندازی کردند، هدف خود را تشویق به تقویت همزیستی هماهنگ در زندگی روزمره خواندند و بر اهمیت خواندن کتاب به جای سوزاندن تأکید کردند.

این سازمان‌ها اظهار کردند: اقدامات واگنسفلد که نه تنها آزادی بیان را محدود می‌کند بلکه فعالانه به دنبال توهین و آسیب رساندن به مسلمانان هلندی بوده، باعث تلاش جمعی برای ترویج تفاهم و وحدت شده است.

این دو سازمان اقداماتی را برای برپایی غرفه‌هایی به منظور گفت‌وگو با مردم درباره اسلام انجام دادند که این اقدام منجر به گرایش حداقل 10 نفر به اسلام شده است.

علاوه بر افزایش علاقه به اسلام و واکنش مشترک به اقدامات مملو از نفرت PEGIDA، یک تغییر اساسی در محیط سیاسی در هلند رخ داده و حزب راستگرای PVV  به رهبری گیرت ویلدرز، سیاستمدار مشهور اسلام‌ستیز این کشور که اخیرا در انتخابات پارلمان به پیروزی رسیده اعلام کرده که برخی از سیاست‌های خود ضد مسلمانان را کنار گذاشته است.

انتهای پیام
captcha