نشست اضطراری شورای امنیت درباره تصمیمات لاهه چهارشنبه برگزار می‌شود
کد خبر: 4196069
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹

نشست اضطراری شورای امنیت درباره تصمیمات لاهه چهارشنبه برگزار می‌شود

شورای امنیت اعلام کرد پس از اعلام تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه در مورد نسل‌کشی رژیم صهیونیستی، روز چهارشنبه، 11 بهمن نشستی اضطراری را در رابطه با جنگ در غزه برگزار خواهد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، شورای امنیت به درخواست الجزایر پس از تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری علیه رژیم صهیونیستی، جلسه اضطراری برگزار می‌کند.

شورای امنیت اعلام کرد که پس از اعلام تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه در مورد نسل‌کشی رژیم صهیونیستی، روز چهارشنبه نشست اضطراری را در رابطه با جنگ در غزه و حکم صادره از لاهه برگزار خواهد کرد.

روز گذشته نیز، دوجاریک سخنگوی «آنتونی گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به صدور رأی دیوان لاهه علیه رژیم صهیونیستی تأیید کرده بود که تصمیمات دیوان بین المللی دادگستری الزام آور است و او مطمئن است که همه طرف‌ها از آن تبعیت خواهند کرد.

الجزیره گزارش داد، الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل در چهارشنبه برای بررسی وضعیت غزه شده‌ است.

منابع دیپلماتیک خاطرنشان کرده‌اند که دعوت الجزایر برای برگزاری این نشست در چارچوب دستور اخیر دیوان بین‌المللی دادگستری در مورد غزه است.

دیوان بین‌المللی دادگستری روز جمعه در رأی اولیه خود در پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی، فهرستی از اقداماتی که تل‌آویو باید در جنگ غزه انجام دهد را قرائت کرد.

دادگاه بین‌المللی دادگستری به رژیم صهیونیستی دستور داد تا اقداماتی را برای جلوگیری از نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها و بهبود وضعیت انسانی در نوار غزه انجام دهد، اما این تصمیم شامل متن «آتش‌بس» نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha