«حلف النجوم»؛ مستند تاریخ تواشیح خوزستان
کد خبر: 4196783
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲

«حلف النجوم»؛ مستند تاریخ تواشیح خوزستان

تهیه‌کننده مستند «حلف النجوم» گفت: با این مستند می‌خواستیم نشان دهیم اعضای گروه‌های تواشیح با چه سختی کار خود را شروع کردند و به جایی رسیدند که در مقابل رهبر معظم انقلاب و کشورهای جهان اسلام به اجرا می‌پردازند.

حمید بهوندی، تهیه کننده مستند «حلف النجوم»حمید بهوندی، تهیه‌کننده مستند «حلف النجوم» (پیدایش گرو‌های تواشیح استان خوزستان) در جریان رونمایی از این مستند در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان گفت: این مستند به همت حوزه هنری خوزستان ساخته شده و موضوع آن پیدایش گروه‌های تواشیخ در استان و تاریخ آغاز فعالیت این گروه‌هاست.

وی با اشاره به رتبه‌آوری گروه‌های تواشیح خوزستان گفت: این گروه‌ها همیشه در سطح مسابقات جزء رتبه‌های برتر کشوری بودند و در مجامع بین‌المللی نیز خوش درخشیده و جزء دعوت‌شدگان ثابت به کشورهای مختلف هستند.

بهوندی درباره دلیل پرداختن به این موضوع در مستند «حلف النجوم» اظهار کرد: طبق بررسی که انجام دادیم متوجه شدیم، تاکنون مستندی در این باره ساخته نشده و این مستند جزء اولین مستندهایی است که در این زمینه تولید شده است. نکته مهم این است که گروه‌های تواشیح غالباً در ماه مبارک رمضان یا برخی از مقاطع سال مورد تفقد مسئولان قرار می‌گیرند. با این مستند می‌خواستیم نشان دهیم اعضای این گروه با چه سختی از اتاقی کار خود را شروع کردند که در گرمای خوزستان کولر نداشت، تا به اجرا در مقابل رهبر معظم انقلاب و در دیدار با سران کشورهای جهان اسلام رسیدند.

تهیه‌کننده مستند «حلف النجوم» افزود: در این مستند توانستیم بیشتر گروه‌های تواشیح ممتاز استان خوزستان را به تصویر بکشیم؛ از جمله گروه‌هایی که از منطقه عین دو اهواز حائز رتبه هستند. عین دو یک محله قرآنی است و استعدادهای بزرگی در این محله رشد کرده‌اند و هر کدام اکنون بزرگان گروه‌های تواشیح هستند.

وی اظهار کرد: حوزه هنری استان طبق سیاست‌های خود به سراغ افراد و گروه‌هایی می‌رود که برای انقلاب اسلامی فعالیت کرده‌ و متأسفانه دیده نشده‌اند.

بهوندی در پایان ضمن قدردانی از تلاش حسین عفراوی، کارگردان جوان این مستند، گفت: «حلف النجوم» جزء اولین کارهای این مستندساز خوزستانی است. این اثر ان‌شاءالله همزمان با شب مبعث رسول خدا(ص) از شبکه‌های ملی پخش می‌شود.

یادآور می‌شود، مراسم رونمایی از مستند «حلف النجوم» به تهیه‌کنندگی حمیدرضا بهوندی و کارگردانی حسین عفراوی به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان روز گذشته، 9 بهمن‌ماه با حضور مجموعه‌های قرآنی و اعضای گروه‌های تواشیح در دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان خوزستان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha