ویژگی‌ نمایشگاه‌های استانی قرآن کریم + صوت
کد خبر: 4196908
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲

ویژگی‌ نمایشگاه‌های استانی قرآن کریم + صوت

مدیر راهبردی برگزاری نمایشگاه‌های قرآن و عترت استانی با اشاره به اجرای آن طی ماه مبارک رمضان گفت: این رویداد دارای ویژگی‌های متفاوتی است و برخی از آن برای اولین بار اتفاق می‌افتد.

ویژگی‌های خاص‌ نمایشگاه‌های قرآنی استانی + صوت

منصور احمدی، مدیر راهبردی برگزاری نمایشگاه‌های قرآن و عترت استانی، در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره رویدادهای نمایشگاهی که به عنوان یکی از دستاوردهای قرآنی دولت سیزدهم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد، گفت: در سایه دولت انقلابی و رویکرد قرآنی آن، یک رویداد نمایشگاهی با سه خصوصیت طراحی شده است و هر سه آن برای نخستین‌بار اتفاق می‌افتد.

وی افزود: به صورت همزمان و سراسری در یک بازه زمانی یک‌ونیم ماهه، شاهد برپایی نمایشگاه‌های قرآن کریم در استان‌ها خواهیم بود. قبلاً این فعالیت‌ها در طول سال پراکنده برپا می‌شد.

احمدی دومین خصوصیت این رویداد را اختصاص و واریز اعتبار به استان‌ها، قبل از برپایی آن عنوان و تصریح کرد: بر همین اساس استان‌ها دغدغه تأمین اعتبار و پیگیری‌های بعد برای دریافت اعتبار از معاونت قرآن و عترت وزرات ارشاد را نخواهند داشت و کیفیت برنامه‌ها بیشتر می‌شود.

مدیر راهبردی برگزاری نمایشگاه‌های قرآن و عترت استانی درباره میزان اعتبار بیان کرد: اعتبارات در دو قسط واریز می‌شود. بخش اول واریز شده و در اثنای برگزاری رویداد هم اعتبار تکمیلی واریز خواهد شد.

ویژگی‌های نمایشگاه‌های قرآن استانی + صوت

احمدی بیان کرد: یک خصوصیت دیگر رویداد نمایشگاه‌های قرآن استانی، شکل‌گیری یک همکاری، هم‌افزایی و هماهنگی در استان‌هاست،‌ این هم‌افزایی با محوریت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفته است. ادارات کل ارشاد استان‌ها محور کار هستند و همه دستگاه‌ها هماهنگ با هم رویداد را اجرایی می‌کنند. 

وی با اشاره به اینکه این رویدادها نمایشگاه‌محور است، بیان کرد: برای اولین بار جامعه هدف عموم مردم انتخاب شده است و نه قشر قرآنی. یعنی اگر هنر قرآنی در این نمایشگاه ارائه می‌شود، این هنر برای عموم مردم قابل استفاده است. 

مدیر راهبردی برگزاری نمایشگاه‌های قرآن و عترت استانی تصریح کرد: رویدادهای نمایشگاه به فراخور برنامه‌ریزی استان‌ها از نیمه شعبان آغاز می‌شود و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت. 

کد
انتهای پیام
captcha