برنامه شهردار اسپانیایی برای حذف غذای حلال از مدارس
کد خبر: 4197285
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

برنامه شهردار اسپانیایی برای حذف غذای حلال از مدارس

شهردار شهر ریپول در منطقه کاتالونیا کمپینی را برای حذف غذای حلال از مدارس دولتی آغاز کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از دیلی صباح، رهبر جدایی‌طلبان کاتالونیا در شهر ریپول اسپانیا کمپینی را برای حذف غذای حلال از مدارس دولتی آغاز کرد.

طبق آمار دولت کاتالونیا، حدود 13 درصد از جمعیت 10600 نفری ریپول متولد خارج هستند. این شهر محل زندگی یک جامعه بزرگ مسلمان است.

 در سال 2023، اوریولز در انتخابات پیروز و به اولین شهردار از حزب جدایی‌طلب ضد مهاجر آلیانکا کاتالانا (Alianca Catalana ) که خود او آن را تأسیس کرد، تبدیل شد.

آخرین اظهارات جنجالی او روز دوشنبه بیان شد، زمانی که اعلام کرد درخواستی را ارائه داده تا اطمینان حاصل شود که تمام گوشتی که در مدارس ریپول سرو می شود از حیواناتی است که به روش بیهوش شدن ذبح شده‌اند.

 او در شبکه اجتماعی X نوشت: منوی حلال را از مدارس دولتی خارج کنید!.

روز سه شنبه، روزنامه La Vanguardia طی مقاله‌‌ای نوشت منوهای حلال حتی به کودکان مدارس دولتی در ریپول ارائه نمی‌شود. اما او این روزنامه را به دروغگویی متهم کرد.

در 19 ژانویه، دولت اسپانیا به دولت او 20 روز مهلت داد تا درباره روش مدیریت خود در ثبت‌نام ساکنان جدید توضیح دهد.

به گزارش روزنامه «پریودیکو»، حداقل ۱۲ ساکن جدید مهاجر مسلمان شکایت کرده‌اند که شورای شهر موانعی را برای به تأخیر انداختن یا غیرممکن کردن ثبت نام آنها برای خدمات محلی مانند مراقبت‌های بهداشتی و مدرسه، ایجاد کرده است.

یکی از این مسلمانان می‌گوید: آنها دو پلیس را به خانه من فرستادند تا مطمئن شوند که من در آنجا زندگی می‌کنم. من کاملاً مورد تبعیض قرار گرفته‌ام. من شغل آزاد دارم، مالیات می‌پردازم، وام مسکن خود را پرداخت می‌کنم اما این زن (شهردار) تمایلی به ثبت‌نام من ندارد. 

در ماه اوت، اوریولز از دولت کاتالونیا خواست تا لباس شنای پوشیده را در استخرهای شنا ممنوع کند. به گزارش ال پایس، در همان ماه، او همچنین میزبان رویدادی در بارسلونا برای پیشبرد برنامه خود در سراسر کاتالونیا بود.

در ماه اکتبر، پنج حزب اپوزیسیون محلی بیانیه مشترکی را امضا کردند و گفتند بسیار نگران افزایش تنش و خشم در بین مردم و  افزایش گفتمان نفرت هستند که می‌تواند به خشونت و تبعیض منجر شود.

انتهای پیام
captcha