برگزاری هشتمین همایش تجلیل از مفاخر و مشاهیر مازندران در بابل
کد خبر: 4197308
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸

برگزاری هشتمین همایش تجلیل از مفاخر و مشاهیر مازندران در بابل

رئیس بنیاد مشاهیر و مفاخر مازندران از برگزاری هشتمین همایش تجلیل از مفاخر و مشاهیر مازندران شامگاه امروز ۱۲ بهمن‌ماه در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل خبر داد.

هرمز اردشیری رئیس بنیاد مشاهیر و مفاخر مازندرانهرمز اردشیری، رئیس بنیاد مشاهیر و مفاخر مازندران درگفت‌وگو با ایکنا از مازندران، گفت: همزمان با آغاز گرامیداشت دهه فجر، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، هشتمین همایش تجلیل از مفاخر و مشاهیر مازندران شامگاه امروز ۱۲ بهمن‌ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار می‌شود.
 
وی ضمن گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اظهار کرد: مفاخر و مشاهیر در توسعه و رشد همه جانبه کشور همیشه مؤثر بوده و هستند.
 
اردشیری تصریح کرد: بنیاد مشاهیر و مفاخر مازندران یکی از اولین مؤسسات فرهنگی در کشور است که در مقام شناسایی و معرفی اندیشمندان مفاخر و مشاهیر در سال ۳۸۳ با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شروع به کار کرده و با برگزاری نشست‌ها و جلسات و نمایشگاه‌ها و ساخت فیلم‌ها از زندگی علما و مشاهیر تأثیرات شایسته‌ای در جامعه داشته است.
 
 وی ادامه داد: این بنیاد در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تجلیل از برجستگان عرصه علم و فرهنگ، کنگره بین‌المللی علامه ابن‌شهرآشوب مازندرانی به عنوان مدیریت اجرایی نقش داشته و دیگر اینکه بنیاد با شناسایی و معرفی و تجلیل و تکریم بیش از ۱۰۰ نفر از شخصیت‌های برجسته مازندرانی در تراز ملی و بین‌المللی در داخل و خارج از کشور با برگزاری هفت همایش و نکوداشت در بین استان‌های کشور درخشید و مورد تحسین و تمجید مقامات کشور قرار گرفت. 
 
 اردشیری گفت: بنیاد مفتخر است شخصیت‌های علمی و فرهنگی از اقصی نقاط جهان، چون پروفسور مجتهدزاده از انگلستان، پروفسور قبادیان از اتریش، پروفسور شفیع‌زاده از آمریکا، پروفسور برزگر از پاکستان و پروفسور شکیبایی از آلمان را در کنار مشاهیر و مفاخر داخل کشور و با حضور مقامات کشوری و استانی مورد تجلیل قرار دهد.
 
وی افزود: تجلیل از نخبگان که سرمایه‌های اجتماعی و ملی هستند موجب ایجاد دلگرمی و همچنین نخبه‌پروری و ایجاد انگیزه و الگوسازی در نسل‌های جوان و آینده می‌شود.
 
 رئیس بنیاد مشاهیر و مفاخر مازندران، گفت: استان مازندران با پرورش علما، سرداران و بیش از ۱۰ هزار شهید و چهر‌های علمی و فرهنگی و هنری یکی از افتخارآمیزترین استان کشور به شمار می‌رود.
 
وی ادامه داد: امروز در این همایش ۱۴ نفر از افتخارات و ستارگان پرفروغ آسمان علم کشور و استان ما با حضور مسولان کشوری و استانی تکریم و تجلیل می‌‌شوند.
انتهای پیام
captcha