حضور نمایندگان 40 چهل کشور در مسابقات بین‌المللی قرآن الجزایر
کد خبر: 4197823
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸

حضور نمایندگان 40 چهل کشور در مسابقات بین‌المللی قرآن الجزایر

یوسف بلمهدی، وزیر امور دینی و اوقاف الجزایر، از مشارکت نمایندگان بیش از 40 کشور در نوزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و تلاوت قرآن کریم در این کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از النهار، این مسابقات با نام جایزه بین‌المللی الجزایر، با حمایت، عبدالمجید تبون، رئیس‌جمهور این کشور برگزار می‌شود.

وزیر امور دینی و اوقاف الجزایر در جریان نظارت بر فعالیت‌های نشست هم‌اندیشی با عنوان «با قرآن کریم، تجربه زندگی» در دارالامام، واقع در پایتخت این کشور تأکید کرد: در نوزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن شاهد حضور نمایندگان بیش از 40 کشور خواهیم بود.

به گفته وی نمایندگان 20 کشور برای حضور در مرحله مقدماتی که از امروز یکشنبه، 15 بهمن آغاز می‌شود، انتخاب‌ شده‌اند و از برگزیدگان در روز معراج پیامبر اکرم(ص) تجلیل خواهد شد.

بلمهدی در عین حال از تلاش‌های اهل قرآن و نخبگان آن در الجزایر در راه خدمت به کتاب خدای متعال قدردانی و خاطرنشان کرد: ثبت‌نام هزاران نفر از حدود 90 کشور در محفل مجازی قرآن الجزایر نشان از اهتمام دولت به آموزش قرآن کریم است.

اسلام بن فوزی داشکین از فدراسیون روسیه و عضو هیئت داوران مسابقات قرآن الجزایر نیز تأکید کرد که حضور و شرکت وی در این دوره مسابقات نوعی قدردانی از علمای الجزایر است که در حفظ میراث آموزش قرآن سهیم بوده‌اند.

وی در همین راستا تأکید کرد که حمایت دولت الجزایر از مسابقات حفظ قرآن کریم یک مزیت مهم است و ابراز امیدواری کرد که بتواند از تجربیاتی که مشایخ الجزایر در آموزش قرآن دارند، بهره ببرد.

تقی‌الدین مصطفی عبدالباسط التمیمی، دیگر عضو هیئت داوران از فلسطین نیز گفت: اهتمام الجزایر به قرآن کریم از گذشته بوده و امری جدید نیست، راه انقلابی الجزایر، کشوری با یک و نیم میلیون شهید، همان راهی است که فلسطین امروز در راه آزادی مردم خود در پیش گرفته است.

انتهای پیام
captcha