صدور مجوز 5 خانه قرآن و عترت در مسجدسلیمان
کد خبر: 4197853
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱

صدور مجوز 5 خانه قرآن و عترت در مسجدسلیمان

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان از صدور مجوز 5 خانه قرآن و عترت در این شهرستان خبر داد و گفت: از این 5 مجوز، دو مجوز با محوریت مسجد صادر شده است.

صدور مجوز 5 خانه قرآن و عترت در مسجدسلیمان

شهباز رضایی، کارشناس و مسئول امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مسجدسلیمان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان از صدور مجوز 5 خانه قرآن و عترت در این شهرستان خبر داد و گفت: این مجوزها جهت توسعه آموزش قرآن و برگزاری دوره‌های عمومی آموزش روخوانی، روانخوانی و حفظ در شهرستان صادر شده و 5 تن از مربیان و روحانیون متقاضی راه‌اندازی خانه‌های قرآن و عترت، فعالیت آموزشی خود را در این خانه‌ها آغاز کردند.

وی با بیان اینکه اداره تبلیغات اسلامی از خانه‌های قرآن و عترت پشتیبانی می‌کند، اظهار کرد: از میان این 5 مجوز خانه قرآن و عترت، دو مجوز به دو مسجد متقاضی در شهرستان اعطا شده است که در قالب طرح مسجد قرآنی، فعالیت آموزشی خود را آغاز کنند. این مساجد برای فعالیت به مصحف، رحل، یک دوره تفسیر نور و المیزان تجهیز می‌شوند. برگزاری کرسی تلاوت، جلسات نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و آموزش قرآن از برنامه‌های مسجد قرآنی خواهد بود.

رضایی گفت: راه‌اندازی خانه‌های قرآن و عترت، دسترسی مردم را به مراکز آموزش قرآن آسان می‌کند. انتظار ما این است که مساجد و خانه‌های قرآن و عترت در امر آموزش قرآن و توسعه آن بتوانند به ما کمک کنند.

کارشناس و مسئول امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مسجدسلیمان گفت: این خانه‌های قرآن می‌توانند دوره‌های آموزش عمومی قرآن برگزار و برای قرآن آموزان گواهی پایان دوره صادر کنند. پس از سه سال فعالیت، در صورتی که عملکرد این خانه‌ها و تأثیرگذاری آنها مورد تأیید باشد، به مؤسسه قرآنی تبدیل می‌شوند و امکان برگزاری دوره‌های تخصصی تربیت مربی را نیز پیدا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان از نظر مربیان آموزش عمومی قرآن کمبودی ندارد، اما در زمینه مدرسان تخصصی که بتوانند دوره‌های تربیت مربی در شهرستان برگزار کنند، هنوز نیازمند هستیم و به همین جهت، دو تن از مربیان قرآنی شهرستان قرار است در دوره تربیت مدرس قرآن که اسفندماه در اهواز برگزار می‌شود، شرکت کنند.

رضایی در پایان گفت: تعداد خانه‌های قرآن و عترت مسجد سلیمان با در نظر گرفتن مجوزهای جدید، به ده خانه قرآنی رسیده است. همچنین سه مؤسسه فعال قرآن و عترت نیز در شهرستان مشغول ارائه آموزش‌های تخصصی قرآن هستند.

انتهای پیام
captcha