کانادا تحریم صهیونیست‎‌های افراطی را بررسی می‌کند
کد خبر: 4197977
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵

کانادا تحریم صهیونیست‎‌های افراطی را بررسی می‌کند

نخست وزیر کانادا از بررسی موضوع اعمال تحریم‌هایی علیه شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست در کابینه این کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه واترلو تایمز، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در سخنانی گفت که دولت او در حال بررسی اعمال تحریم‌ها علیه شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی در کرانه باختری است.

ترودو به خبرنگاران گفت: ما در حال بررسی چگونگی اطمینان از برخورد با مسببان خشونت‌های افراطی‌ها و یا خشونت‌های شهرک‌نشینان افراطی در کرانه باختری هستیم.

پیشتر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا فرمانی را امضا کرد که به دولت آمریکا اجازه می‌دهد تا شهرک‌نشینان اسرائیلی را که در خشونت در کرانه باختری دخیل هستند، تحریم کند.

یک مقام ارشد آمریکایی در این رابطه توضیح داد که وزیر امور خارجه و وزیر خزانه داری با مشورت یکدیگر، بر اساس این فرمان اجرایی جدید، این توانایی را دارند که تحریم‌هایی را علیه افرادی که در اعمال خشونت‌آمیز یا ارعاب غیرنظامیان شرکت می‌کنند، اعمال کنند.

در اوایل ژانویه، سازمان اسرائیلی «صلح اکنون» گزارش داد که تعداد شهرک‌های غیرقانونی و جاده‌های منتهی به آن‌ها از زمان آغاز جنگ در نوار غزه به شکلی بی‌سابقه در کرانه باختری افزایش یافته است.

بر اساس گزارش این سازمان، کرانه باختری از ابتدای جنگ در غزه شاهد افزایش شدید خشونت‌ها و افزایش فعالیت‌های برخی شهرک‌نشینان با هدف به حاشیه راندن فلسطینی‌ها بوده است.

حدود سه میلیون فلسطینی در کرانه باختری زندگی می‌کنند. این درحالی است که 490 هزار صهیونیست نیز در شهرک‌هایی زندگی می‌کنند که رژیم صهیونیستی آن‌ها را به رسمیت می‌شناسد اما طبق قوانین بین‌المللی غیر قانونی به حساب می‌آیند.

ایالات متحده در اوایل دسامبر تحریم‌هایی را علیه ده‌ها شهرک‌نشین اعمال کرد که اکنون از ورود به خاک آمریکا منع شده‌اند.

همچنین، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، از اعمال تحریم‌ها علیه برخی شهرک‌نشینان به اصطلاح افراطی در کرانه باختری حمایت کرد.

دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس نیز اعلام کرد که کشورش تصمیم گرفته است ورود شهرک‌نشینانی را که در خشونت علیه فلسطینیان در کرانه باختری دخالت دارند، ممنوع کند.

انتهای پیام
captcha