آخرین وضعیت انتخابات اتحادیه موسسات قرآنی
کد خبر: 4198343
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳
محمد انجم‌شعاع بیان کرد:

آخرین وضعیت انتخابات اتحادیه موسسات قرآنی

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت آخرین وضعیت برگزاری انتخابات این اتحادیه را تشریح کرد و گفت: برگزاری این انتخابات منوط به بعد رفع مباحث حقوقی در زمینه ثبت موسسات قرآنی در درگاه ملی مجوزها هست.

آخرین وضعیت انتخابات اتحادیه موسسات قرآنی

محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد آخرین وضعیت انتخابات این اتحادیه، ‌با اشاره به اینکه مهم‌ترین دلیل برگزار نشدن انتخابات اتحادیه فقدان منابع مالی است، گفت:‌ در کنار این مشکل، بحث‌های حقوقی بین سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت ارشاد یا به نوعی هیئت رسیدگی به امور موسسات قرآنی نیز در جریان است، بر همین اساس مکاتباتی در خصوص ضرورت ثبت همه موسسات قرآنی در درگاه ملی مجوزها بین این دو مجموعه صورت گرفته است.

وی افزود: سازمان دارالقرآن هم در این خصوص پاسخی چهار صفحه‌ای به صورت مفصل به دوستان هیئت رسیدگی اعلام کرده‌ است. هیئت رسیدگی هم همان پاسخ حقوقی و استدلال‌های سازمان دارالقرآن را برای مسئولین درگاه ملی مجوزها ارسال کرده است. لذا ما و چندین استان که مجامع آنها منتظر تصمیم‌گیری در این موضوع هستند، منتظر اعلام نتیجه رسمی و کتبی هیئت رسیدگی برای شرایط شرکت اعضا در مجامع عمومی استان‌ها و ... هستیم. 

انجم‌شعاع با اشاره به اینکه اتحادیه همچنان منتظر نظر کارشناسی این مجموعه است، بیان کرد:‌ برگزاری انتخابات وابسته به این موضوع است و دوستان ما در هیئت رسیدگی اعلام کرده‌اند در صورتی که مجمع قبل از روشن شدن این موضوع برگزار شود، مورد تأیید هیئت رسیدگی نخواهد بود.

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در پاسخ به این سوال که این موضوع چه زمانی تعیین تکلیف خواهد شد، اظهار کرد: این موضوع اصلاً قابل پیش‌بینی نیست، مگر آن که بحث ثبت در سامانه درگاه ملی اتفاق بیفتد که این موضوع حداقل دو ماه به طول خواهد انجامید؛ علی‌القاعده در صورتی که بخواهیم با شرایط گذشته مجمع را برگزار کنیم، اگر روز بیستم بهمن‌ماه هم برای مجمع اعلام کنیم با توجه به اینکه یک ماه فرصت از فراخوان تا انتخابات لازم است، عملاً وارد ماه مبارک رمضان خواهیم شد و امکان حضور اعضای مجمع در ماه مبارک نیست.

وی افزود: به نظر می‌آید مجمع چه در حالت طبیعی یعنی با شرایط اساس‌نامه و ضوابط گذشته و چه در حالت تغییر شرایط، امکان برگزاری در سال جاری را نخواهد داشت. مگر اینکه شرایط یا شیوه برگزاری مجمع از حضوری به غیرحضوری تغییر کند که این هم نیازمند مصوبه هیئت مدیره و تایید ناظران و هیئت بازرسی است. 

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در پایان این گفت‌وگو در پاسخ به این سوال که تعویق برگزاری انتخابات می‌تواند آسیب‌زا باشد یا خیر، گفت: بر حسب اساس‌نامه که صراحت دارد، تا زمانی که مجمعی برگزار و ثبت نشود، هیئت مدیره فعلی در قبال اتحادیه پاسخگو خواهد بود، بنابراین ما بر حسب اساس‌نامه در حال حاضر در جلسات حضور می‌یابیم و حتی در برخی موارد قراردادهایی هم در همین دوره فطرت منعقد کرده‌ایم. ما علاقه‌مند هستیم مجمع زودتر برگزار شود و هیئت مدیره و مدیرعامل فعلی کار را به هیئت مدیره و مدیرعامل آینده واگذار کند. 

انتهای پیام
captcha