قاری جوان مصری: مدیحه‌خوانی از شاهکارهای هنر اسلامی است + فیلم
کد خبر: 4198353
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶

قاری جوان مصری: مدیحه‌خوانی از شاهکارهای هنر اسلامی است + فیلم

یک جوان حافظ و قاری قرآن کریم مصری می‌گوید: مدیحه‌خوانی از شاهکارهای هنر اسلامی است و مردم روستای من عاشق قرائت قرآن و مدح و ثنای رسول اکرم(ص) و مناجات خوانی به‌ویژه در ماه‌های شعبان و ماه مبارک رمضان هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، طارق عبده النمروطی، متولد روستای عزبة النمارطه در استان اسماعیلیه که فارغ‌التحصیل دانشکده اصول دین استان اسماعیلیه است و در سن 13 سالگی موفق شد حفظ قرآن کریم را به پایان برساند.

او به دلیل زیبایی صوتش در قرائت قرآن کریم و مدیحه‌خوانی توجهات را به خود جلب کرد. صدای خاص و پراحساسش که مردم را به وجد می‌آورد در شهرها و روستاهای منطقه شهرت یافت و مردم روستای زادگاهش به خاطر زیبایی صوت تلاوتش در ماه رمضان مشتاق خواندن نماز در پشت سر او بودند. 
 
این قاری مصری 33 ساله فارغ‌التحصیل رشته تفسیر و علوم قرآن کریم از دانشکده اصول دین و دعوت اسلامی الازهر است و از شش سالگی حفظ قرآن کریم را زیر نظر اساتید خود آغاز کرد.
 
وی می‌گوید: از دوران کودکی به رادیو قرآن گوش می‌دادم تا از آن بیاموزم و از صوت‌های دلنشین اساتیدی چون شیخ الحصری، منشاوی، عبدالباسط عبدالصمد، محمد رفعت و مصطفی اسماعیل لذت می‌بردم. از شش سالگی حفظ قرآن کریم را شروع کردم و در سیزده سالگی حفظ به روایت حفص از عاصم را به پایان رساندم. 
 
طارق عبده النمروطی با اشاره به اینکه مادرش پس از فوت پدرش در سن هفت سالگی وظیفه پیگیری تکمیل حفظ قرآن کریم او را بر عهده گرفت خاطرنشان کرد: آرزوی پدرم این بود که من در الازهر، استاد شوم و مادرم همه زندگی خود را صرف من و برادرانم کرد تا اینکه نسلی شدیم که پیر و جوان روستایمان می‌توانست از آن الگوبرداری کند. 
 
قاری جوان مصری: مدیحه‌خوانی از شاهکارهای هنر اسلامی است + فیلم / اماده
وی با تأکید بر اینکه در قرائت قرآن و همچنین در مدیحه‌خوانی دینی سبک خاص خود را دارد و از هیچ استادی تقلید نمی‌کند گفت: مدیحه‌خوانی از شاهکارهای هنر اسلامی است. مردم روستای من عاشق قرائت قرآن و مدح و ثنای رسول اکرم(ص) و مناجات‌خوانی به‌ویژه در ماه‌های شعبان و ماه مبارک رمضان هستند و بزرگان زیادی در این زمینه در روستای ما وجود دارند.
 
طارق النمروطی ادامه داد: حفظ قرآن کریم را با قرائت حفص از عاصم آموختم، زیرا از کودکی همیشه به رادیو قرآن گوش می‌دادم تا یاد بگیرم. وی با بیان اینکه از 5 سال پیش پخش صدای او در زمینه مدیحه‌خوانی در رادیو آغاز شده و در رشته مدیحه‌خوانی در چند مسابقه مقام اول را کسب کرده است، تأکید کرد که مانند هر دوستدار کتاب خدا عاشق سرودهای دینی است و سبک خاص خود را دارد و شیفته گوش دادن به قرآن است که نور دنیا و آخرت است.
در ادامه ویدئویی از تلاوت این جوان مصری را مشاهده می‌کنید:
 
انتهای پیام
captcha