پیرمرد مصری و تحقق آرزوی کتابت قرآن
کد خبر: 4199610
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰

پیرمرد مصری و تحقق آرزوی کتابت قرآن

حاج سید نوفل، پیرمردی از اهالی روستای شندلات مصر پس از دوران بازنشستگی با کتابت شش مصحف به خط خود، آرزوی دیرینه دوران کودکی‌اش را محقق کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از وتو، روستای شندلات در فاصله اندکی از شهر سنطه در استان غربیه مصر واقع است؛ روستایی که زادگاه و محل زندگی حاج سیدنوفل، حافظ و کاتب قرآن کریم است. او کتابت قرآن را آرزویی دیرینه از دوران کودکی توصیف می‌کند که پس از فراغت در ایام بازنشستگی و ازدواج فرزندان خود، توانسته است آن را محقق سازد.

سیدنوفل کتابت قرآن کریم را از دو سال پیش آغاز کرد و در کنار بشری غلاب، همسرش تاکنون توانسته است شش مصحف کامل را به خط خود کتابت کند. به گفته وی کتابت هر مصحف حدود شش ماه و 20 روز به طول انجامیده است.

سیدنوفل با قرآن کریم از کودکی مأنوس بوده است. او که اکنون 60 سال سن دارد، در کودکی با حضور در یکی از مکتب‌خانه‌های قرآنی روستای زادگاه خود موفق به حفظ قرآن شد. در آن زمان شیخ مکتب‌خانه از آنها می‌خواست تا آیات حفظ شده را روی لوحی بنویسند و او در این دوران شیفته کتابت قرآن شد و تصمیم گرفت تا همزمان با حفظ کل قرآن، تمام کتاب آسمانی را نیز کتابت کند.

با این حال دشواری‌های زندگی و مسئولیت‌های آن فرصتی برای تحقق این آرزو در دوران جوانی باقی نگذاشت، وی که در شورای شهر سنطه فعالیت می‌کرد پس از آغاز دوران بازنشستگی با مشورت پسر بزرگ‌ترش تصمیم به کتابت کل قرآن کریم گرفت.

حاج سیدنوفل این تجربه را بسیار شیرین و ارزشمند توصیف می‌کند و از سویی کتابت قرآن کریم سبب می‌شود تا او هر روز آیات شریف را تلاوت کند و آنچه را که به خاطر سپرده از یاد نبرد.

به گفته حاج سیدنوفل او هر روز پس از نماز عصر 3 صفحه از قرآن کریم را کتابت می‌کند.

وی با بیان اینکه لطف قرآن شامل حالش بوده است، افزود: با وجود شرایط سخت زندگی و حقوق کم توانسته فرزندان خود را به خوبی تربیت کند. آنها همه در بهترین دانشگاه‌ها درس خوانده و قرآن را نیز حفظ کرده‌اند.

این کاتب سالخورده قرآن کریم ابراز امیدواری کرد که الازهر آنچه را که نوشته و انجام داده را بازبینی کند.

وی در مورد آخرین آرزوی خود نیز گفت: تنها آرزوی باقی‌مانده من این است که هفتمین قرآن دستنویس را در مسجدالحرام کتابت کنم.

انتهای پیام
captcha