رفتار تحقیرآمیز رژیم اسرائیل با اسیران فلسطینی جنایت علیه بشریت است
کد خبر: 4199662
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
گروه حقوق بشری اروپا مدیترانه :

رفتار تحقیرآمیز رژیم اسرائیل با اسیران فلسطینی جنایت علیه بشریت است

گروه حقوق بشری اروپا مدیترانه با توجه به اظهارات اسرای فلسطینی که پس از طوفان الاقصی از سوی رژیم صهیونیستی بازداشت و شکنجه شدند، رفتار این رژیم را جنایت علیه بشریت خواند.

به گزارش ایکنا به نقل از گاردین، گروه حقوق بشری اروپا مدیترانه (Euro-Med)، اعلام کرد مدارکی از برخی از اسرای فلسطینی آزاد شده به دست آورده است که نشان می‌دهد آنان در مقابل شهرک‌نشینان صهیونیستی مورد تحقیر قرار گرفته‌اند.

این گروه گفت که این آزار در پایگاه نظامی زکیم در نزدیکی مرز شمالی غزه و زندان نقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی فلسطین رخ داده است، جایی که بسیاری از بازداشت‌شدگان برای هفته‌ها بدون اتهام یا محاکمه در بازداشت هستند.
 
بر اساس شواهد، شهرک‌نشینان صهیونیستی در چندین نوبت به بازداشتگاه‌ها آورده شده و اجازه فیلم‌برداری و عکسبرداری از بازداشت شدگان را داشته‌اند.
 
عمر ابو مدالله، 43 ساله یکی از بازداشت‌شدگان اهل غزه، به این سازمان گفت که در طول مدت بازداشت 52 روزه خود مورد شکنجه و آزار قرار گرفته است.
 
وی در ادامه گفت: شهرک‌نشینان صهیونیستی در حالی که اسیران مورد ضرب و شتم، آزار و شکنجه قرار می‌گرفتند آنها را مسخره می‌کردند.
 
این سازمان در گزارش خود اعلام کرد که از ادعاهای دروغین ارتش رژیم اسرائیل مبنی بر مشارکت غیرنظامیان فلسطینی در عملیات 7 اکتبر شوکه شده است؛ در ادامه گزارش آمده است آزادی بیشتر بازداشت‌شدگان ثابت می‌کند که آنها هیچ ارتباطی با این عملیات نداشته‌ و هدف از شکنجه، انتقام گرفتن از آنها بوده است.
 
این سازمان حقوق بشری اعلام کرد: شکنجه و رفتار غیرانسانی ارتش رژیم اسرائیل با اسرا و بازداشت‌شدگان فلسطینی بر اساس منشور رم غیرقانونی است و جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی به شمار می‌رود.
انتهای پیام
captcha