مصحف اردن در مراحل پایانی انتشار
کد خبر: 4199828
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰

مصحف اردن در مراحل پایانی انتشار

محمد الخلایله، وزیر اوقاف و امور اسلامی و اماکن متبرکه اردن از انتشار قریب‌الوقوع مصحف اردن از سوی این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الغد، محمد الخلایله، وزیر اوقاف و امور اسلامی و اماکن متبرکه اردن، با اعلام خبر انتشار بیش از یک‌ میلیون نسخه از مصحف‌های «آل بیت، هاشمی و ملک حسین»، از انتشار قریب‌الوقوع مصحف اردن خبر داد.

به گفته وی این مصحف به زودی از سوی وزارت اوقاف اردن رونمایی خواهد شد.

الخلایله در نشست رسانه‌ای با نمایندگان رسانه‌ها درباره دستاوردهای وزارت اوقاف این کشور تصریح کرد: امروز 7500 مسجد در اردن وجود دارد که در 4500 باب، خطبه نماز جمعه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: تعداد مساجدی که از انرژی خورشیدی استفاده می‌کنند به 2750 مسجد رسیده که حدود 8 میلیون دینار از قبض انرژی کاسته است.

وزیر اوقاف اردن افزود: برای اجرای مجازات‌های جایگزین در مساجد با وزارت دادگستری همکاری می‌کنیم و از سال 2020 تاکنون 3000 مجازات اجرا شده است.

الخلایه در خصوص موقوفات قدس اشغالی نیز تصریح کرد: بودجه اختصاص یافته به موقوفات قدس 17 میلیون دینار است که 753 کارمند در مسجدالاقصی به کار مشغول هستند که 50 درصد آنها در زمان ملک عبدالله دوم منصوب شده‌اند.

این مقام اردنی همچنین گفت: برای مدیریت پرونده حج و عمره و توسعه سیستم آنها، ارائه خدمات به زائران، توسعه هتل‌ها و اماکن اقامتی تلاش می‌کنیم. رسالت این وزارتخانه دعوت به خدا، تحکیم اسلام میانه‌رو و محوری، برجسته کردن چهره درخشان دین اسلام و نفی تعصب و افراط‌گرایی است.

وی با بیان اینکه کل مبلغی که از محل صندوق زکات صرف خانواده‌ها شده، تقریباً 7 میلیون دینار است تصریح کرد: در سال 2024، 125 پروژه مختلف در مناطق فقیرنشین از سوی وزارت اوقاف انجام شده است.

انتهای پیام
captcha