عدم حمایت حزب کارگر انگلیس از نامزد منتقد اسرائیل
کد خبر: 4199949
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲

عدم حمایت حزب کارگر انگلیس از نامزد منتقد اسرائیل

انتقاد یک نامزد انتخاباتی در انگلستان از رژیم صهیونیستی باعث شد تا حزب کارگر اعلام کند که این نامزد حمایت نخواهد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الشرق، حزب کارگر انگلیس کاندیداتوری گراهام جونز در انتخابات سراسری آتی را پس از انتشار صدای ضبط شده‌ای که در آن سخنان «توهین‌آمیز» درباره اسرائیل بیان کرده بود، به حالت تعلیق درآورد.

این اقدام یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که حزب کارگر حمایت خود را از نامزدی دیگر (ازهرعلی) بازپس گرفته بود.

سخنانی از ازهر علی منتشر شده بود که در آن ادعا می‌شد اسرائیل اجازه حمله 7 اکتبر را به حماس داده است تا از این طریق بهانه‌ای برای حمله به غزه پیدا کند.

ازهر علی در سخنان خود گفته بود که ایالات متحده یک روز قبل‌تر به اسرائیل هشدار داده بود که حماس در حال برنامه‌ریزی برای حمله است. اما آن‌ها عمداً نیروهای خود را عقب کشیده بودند تا فرصت برایشان فراهم شود هر کاری می‌خواهند انجام دهند.

این درحالی است که نامزدی جونز که برای رقابت بر سر یک کرسی در شمال انگلیس انتخاب شده بود، تا تکمیل تحقیقات به حالت تعلیق درآمده است.

پیش از این وبگاه Guido Vox یک فایل صوتی از جونز منتشر کرده بود که او در آن اسرائیل را «لعنتی» توصیف کرده و اعلام کرده بود انگلیسی‌هایی که در ارتش اسرائیل می‌جنگند، باید به زندان فرستاده شوند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حزب کارگر احتمالاً پس از انتخابات عمومی که در نیمه دوم سال جاری برگزار می‌شود، دولت بعدی انگلیس را تشکیل خواهد داد.

حزب کارگر در دوره جرمی کوربین، رئیس سابق آن (2015 – 2020) با اتهاماتی مواجه بود مبنی بر اینکه در داخل این حزب برخوردهای تبعیض‌آمیزی علیه یهودیان صورت گرفته و آن‌ها با محدودیت‌هایی مواجه هستند.

کوربین در سال 2020 به دلیل گزارشی از سوی یک ناظر دولتی که نشان می‌داد این حزب قوانین برابری را در حین مدیریت شکایات ضد یهودی‌ستیزی نقض کرده است، تعلیق شد. هرچند که او این موضوع را رد کرد.

در همین راستا حزب کارگر، کوربین را از نامزدی در انتخابات مارس 2023 محروم کرد.

کایر استارمر، رئیس جدید حزب کارگر پس از اقدامات اخیر علیه دو تن از نامزدهای مورد حمایت این حزب مدعی شد که در دوره او شرایط در این حزب تغییر کرده است.

انتهای پیام
captcha