تجلیل از ده‌ها کودک حافظ قرآن در اردوگاهی در رفح
کد خبر: 4200005
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹

تجلیل از ده‌ها کودک حافظ قرآن در اردوگاهی در رفح

ده‌ها کودک فلسطینی که هر کدام از آن‌ها چندین جزء قرآن کریم را حفظ کرده‌اند، مورد تکریم مسئولان اردوگاهی در رفح قرار گرفتند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، مسئولین یک مرکز اسکان آوارگان فلسطینی در شهر رفح در جنوب نوار غزه از بیش از 40 دختر و پسر فلسطینی تکریم و تجلیل کردند.

این گروه از کودکان فلسطینی حافظان چندین جزء از قرآن کریم بودند.

در فضایی شاد و با وجود ویرانی و جنگی که به این کودکان و خانواده‌های آن‌ها آسیب زده و خانه‌هایشان را ویران کرده است، از 40 تا 50 دختر و پسر فلسطینی در مدرسه شفا عمرو که هزاران آواره در آن حضور دارند، تجلیل شد.

به رغم اینکه این کودکان در هنگام تجلیل از خود شادی نشان دادند، اما آثار و عواقب جنگ وحشیانه اشغالگران اسرائیل در صحنه آشکار بود.

شایان ذکر است که شرایط آوارگی مانع از سرگیری مجدد کار مراکز حفظ قرآن توسط فلسطینی‌ها نشد و این بار این فعالیت‌ها در داخل اردوگاه‌ها و پناهگاه‌های شهر رفح دنبال شده است؛ جایی که بیشترین تعداد آوارگان را در مقایسه با بقیه شهرهای نوار غزه دارد.

به گزارش خبرنگار آناتولی، در هر پناهگاه، داوطلبان فلسطینی یک چادر یا اتاقی را برای حفظ و آموزش قرآن کریم اختصاص دادند که اکنون شاهد حضور گسترده‌ای از همه سنین به ویژه کودکان و زنان بوده است.

انتهای پیام
captcha