شکل‌گیری هویت کودکان ما با محتوای سالم و اسلامی تلاش می‌خواهد
کد خبر: 4200130
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
جبلی در اختتامیه سومین جشنواره پویانمایی ملی:

شکل‌گیری هویت کودکان ما با محتوای سالم و اسلامی تلاش می‌خواهد

رئیس رسانه ملی در  اختتامیه سومین جشنواره پویانمایی ملی گفت: اگر بخواهیم هویت کودکان ما با محتوای سالم و متناسب با آموزه‌های ایران اسلامی شکل بگیرد باید در این عرصه تلاش کنیم.

به گزارش ایکنا رئیس ســازمان صداوسیما در اختتامیه سومین جشنواره پویانمایی و برنامه‌های عروسکی ایران که شب گذشته در تالار فردوسی دانشگاه زاهدان برگزار شد، از افزایش سرمایه تولید پویانمایی در رسانه ملی خبر داد و گفت: بخشی از پیگیری‌های رسانه ملی در برنامه هفتم توسعه کشور برای بودجه سال آینده مبتنی بر افزایش کمی و کیفی تولیدات فاخر بوده ‌است که یکی از بخش‌های مهم و راهبردی آن‌‌‌‌ به تولیدات پویانمایی و عروسکی اختصاص یافته ‌است و بی‌شک صرف تولیدات پویانمایی در تهران و مراکز استان‌ها خواهد شد.

وی با قدردانی از مردم غیور، دلاور و وفادار سیستان و بلوچستان، میزبانی این استان را رویداد مهمی در تاریخ آن دانست و افزود: ما در استانی هستیم که مهد تولید پویانمایی و میراث‌دار تمدن ایرانی است. نماد این استان مبتنی بر حرکت دادن و جان‌بخشی به تصویر است لذا این انتخاب به درستی انجام شده ‌است و امیدواریم این جشنواره آغازگر اتفاقات خوبی در این استان باشد.

جبلی تصریح کرد: حتما در این استان ظرفیت‌ها و خلاقیت‌های فراوانی وجود دارد که بخشی از آن در تولیدات پویانمایی دیده می‌شود. این آثار قابل رقابت با رقبای بین‌المللی هستند و امیدوارم ظرفیت‌های این استان در همه زمینه‌ها دیده شود.

رئیس رسانه ملی با اشاره به لزوم تأمین محتوای سالم برای کودکان اظهار داشت: اگر بخواهیم هویت کودکان ما با محتوای سالم و محتوایی متناسب با ذائقه، طبیعت و فرهنگ و آموزه‌های ایران اسلامی شکل بگیرد باید در این عرصه تلاش کنیم.

وی تنوع فناوری‌های روز و گسترش شبکه‌های اجتماعی را پیش زمینه‌ای برای تغییر هویت و دستکاری فرهنگی در همه جوامع دنیا دانست و متذکر شد: ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم و بدیهی است که یکی از موضوعات مهم در رسانه ملی تولید محتوای فاخر و متناسب با فرهنگ و سبک زندگی ایرانی است. امروز در دیدار با هنرمندان و فعالان عرصه پویانمایی به نتایج خوبی رسیدیم و با طرح موضوعات و مسائل مهمی در این عرصه امیدواریم تا سال آینده بسیاری از مشکلات حوزه پویانمایی و عروسکی رفع شود.

رئیس سازمان صدا و سیما در ادامه بر تجاری‌سازی محصولات پویانمایی تأکید کرد و گفت: باید از این ظرفیت بیشترین استفاده را برد و عرصه‌های تجاری این صنعت را درنظر گرفت تا در یک سرمایه‌گذاری بلندمدت برای نسل‌های بعدی اندوخته‌های مناسبی فراهم شود.

جبلی این جشنواره را اولین جشنواره تولیدات پویانمایی و برنامه‌های عروسکی در دوره تحولی برشمرد و عنوان کرد: توجه به عنصر کیفیت و در نظر گرفتن عدالت رسانه‌ای مهمترین سرفصل برگزاری این جشنواره بوده ‌است.

رئیس رسانه ملی با تأکید بر محور عدالت رسانه‌ای به عنوان یکی از سرفصل‌های مهم سند تحول اظهار داشت: می‌خواستیم نشان دهیم که عدالت رسانه‌ای در حد شعار نبوده است، و این نگاه ایجاب می‌کرد که در انتخاب ظرفیت‌های استان سیستان و بلوچستان تردیدی نداشته ‌باشیم.

وی‌‌‌‌ در پایان با اشاره به تلاش معاونت استان‌ها در جبران عقب‌ماندگی‌ها در مراکز‌‌‌‌ تصریح کرد: ما امروز با افتخار می‌گوییم رسانه ملی متعلق به همه مردم است و این جشنواره شایسته شما هنرمندان و جوانان فهیم و خلاق است. وظیفه رسانه ملی است که در همه استان‌ها اقداماتی برای رفع مشکلات انجام دهد تا شاهد سیستان و بلوچستان پیشرو، سرآمد و خلاق در بدنه ایران اسلامی باشیم.

استان سیستان و بلوچستان از سه‌شنبه 24 بهمن تا پنجشنبه 26 بهمن، به مدت ســه روز میزبان سومین جشــنواره تولیدات پویانمایی و برنامه‌های عروسکی ایران در زاهدان بود.

انتهای پیام
captcha