زمان ثبت‌نام نوزدهمین آزمون‌ اعطای مدرک به حافظان قرآن اعلام شد
کد خبر: 4200344
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳

زمان ثبت‌نام نوزدهمین آزمون‌ اعطای مدرک به حافظان قرآن اعلام شد

ثبت‌نام نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اول اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز می‌شود.

به گزارش ایکنا، ثبت‌نام نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اول اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد. در این دوره نیز ثبت‌نام از اتباع خارجی صورت می‌گیرد و اتباع خارجی که قصد شرکت در این آزمون و استفاده از امتیازات مدارک تخصصی را دارند، می‌توانند در این دوره ثبت‌نام کنند.

همچنین طلاب علوم دینی اهل سنت نیز می‌توانند در صورت دارا بودن مدارک رسمی از شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت ـ که جزئیات آن در آئین‌نامه مشخص شده، همانند طلاب اهل تشیع ـ از معافیت‌های پیش‌بینی شده در هر یک از مراحل این آزمون‌ها بهره‌مند شوند.

آزمون مرحله اول در این دوره به صورت کتبی و نیمه اول اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. حافظانی که قصد دارند در رشته‌های حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم شرکت کنند، می‌توانند طی بازه زمانی تعیین شده جهت انجام فرایند ثبت به بخش طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان دارالقرآن الکریم به نشانی www.telavat.ir مراجعه کنند.

طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و بر همین اساس، قبول‌شدگان و دارندگان مدارک تخصصی حفظ می‌توانند از مزایایی همچون اعطای مدرک همتراز کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا، مزایای درجات هنری، امتیازات اداری، استخدامی و اعطای کمک‌هزینه تحصیلی و مزایای دیگر برخوردار شوند.

انتهای پیام
captcha