راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه و ایجاد اشتغال برای 180 نفر
کد خبر: 4200500
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
در روستای گذرکجین اسدآباد

راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه و ایجاد اشتغال برای 180 نفر

مسئول صندوق قرض‌الحسنه امام حسن عسکری(ع) روستای گذرکجین اسدآباد که یک صندوق مردم نهاد است، گفت: این صندوق با هدف کمک به بانوان سرپرست خانوار تشکیل شد و تاکنون ۲ میلیارد و پانصد میلیون تومان به اعضای این صندوق پرداخت شده و با حمایت‌های این صندوق برای ۱۸۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد شده است.

سکینه شکری، مسئول صندوق قرض‌الحسنه امام حسن عسکری(ع) روستای گذرکجین اسدآبادسکینه شکری، مسئول صندوق قرض‌الحسنه امام حسن عسکری(ع) روستای گذرکجین اسدآباد، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، از فعالیت این صندوق قرض‌الحسنه در روستا با هدف کمک به بانوان سرپرست خانوار، بد سرپرست و کم  برخوردار، ایجاد اشتغال و برگزاری دوره‌های آموزشی اشتغال و پرداخت وام به این بانوان خبر داد.

وی افزود: این صندوق قرض‌ا‌لحسنه از سال ۱۳۹۹ همزمان با شهادت امام حسن عسکری(ع) با ۶۰۵ نفر عضو شروع به فعالیت کرد. تاکنون ۲ میلیارد و پانصد میلیون تومان به اعضای این صندوق پرداخت شده و با حمایت‌های این صندوق برای ۱۸۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد شده است.

شکری با بیان اینکه اعضای صندوق از طریق تبلیغ در فضای مجازی و گفت‌وگو مستقیم با افراد جذب صندوق شده‌اند، گفت: با فراخوان در فضای مجازی برای تشکیل صندوق ۱۱ میلیون تومان سال ۱۳۹۹ جمع آوری شد و شرط عضویت و پرداخت وام ۱۰۰ هزار برای اعضا عنوان شد. این صندوق به صورت خودگردان اداره می‌شود، هیچ نهادی از این صندوق حمایتی ندارد و تنها بسیج سازندگی سال ۱۳۹۹ با پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان از طریق بانک‌های صادرات و کارآفرینی حمایت داشته است.

وی با بیان اینکه با کمک خداوند و پرداخت وام برای ۱۸۰ نفر امسال اشغال شده است، گفت: این شغل‌ها در رشته‌های بافندگی، تابلو فرش، قالی‌بافی، خیاطی، سفال‌گری و... بوده است و این وام‌ها از ۴ میلیون تومان شروع و تا صد میلیون بوده است.

شکری با بیان اینکه اعضای این صندوق فقط شامل روستای گذرکجین نمی‌شود، گفت: با وام‌های پرداختی این صندوق دو کارگاه خیاطی در شهرک سید احمد اسدآباد و شهر کرمانشاه راه اندازی شد و در مجموع در این ۲ کارگاه ۵۰ خیاط مشغول فعالیت هستند. آقایان هم از این صندوق وام دریافت کردند و در عرصه کشاورزی و دامپروری مشغول فعالیت هستند. 

مسئول صندوق قرض‌الحسنه امام حسن عسکری(ع) با اشاره به سایر فعالیت‌های خود در این روستا گفت: مدیریت خانه‌ قرآن روستای گذرکجین، برگزاری تورهای گردشگری به مقصد مشهد مقدس، مداحی اهل بیت علیهم‌السلام و برگزاری کلاس‌های بافندگی و قالی‌بافی و... را انجام می‌دهم، سرمایه صندوق از طریق کمک‌های خیرین، واریز هزینه‌های برگزاری تورهای مسافرتی، پاکت‌های برگزاری مداحی و آورده افراد برای صندوق تأمین می‌شود.

شکری گفت: کسانی که قصد گرفتن تسهیلات دارند باید اول عضو شرکت «مهرگان اسدآباد» شوند که در عرصه آموزش و اشتغال مشغول است و با پرداخت وجه، سهم این شرکت را خریداری کنند و مبلغ پرداختی این وام‌ها وابسته به مبلغ آورده و مدت ماندگاری آورده آن دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه راه پیشرفت اقتصادی ایران اسلامی را ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه بین دوستان، فامیل و همکاران و... دانست و گفت: با تکثیر اینگونه صندوق‌ها به سوی بانکداری اسلامی خواهیم رفت و نجات اقتصاد در شرایط کنونی بانکداری اسلامی و قرض‌الحسنه هست.

شکری در پایان به معلولیت خود از دو ناحیه یک دست و ۲ پای خود اشاره کرد و گفت: انسان باید به خدا توکل کند و ناامید نشود، علاقه دارم برای دیگران کار انجام بدهم و نیاز به حمایت مادی دارم. آرزویم این است روزی به دیدار رهبر انقلاب بروم.

علی اکبری ساجد

انتهای پیام
captcha